مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

عواقب خیانت زن از لحاظ روانشناختی چیست ؟

عواقب خیانت زن از لحاظ روانشناختی چیست ؟
میانگین ۵ رای از تعداد ۱

خیانت زن (betrayal of women)

خیانت زن میتواند طوفانی از آسیب های ویرانگر را برای خانواده به همراه بیاورد . خیانت زن میتواند ابعاد مختلفی داشته شد . عموم اینگونه برداشت میشود که خیانت زن فقط زمانی به وقوع می پیوندد که او یک مرد بیگانه رابطه جنسی برقرار کند . البته خیانت جنسی از انواع شایع خیانت زن محسوب میشود ، اما این نمیتواند دلیلی شد برای اینکه انواع دیگر خیانت را نادیده بگیریم . یکی دیگر از پرشمار ترین انواع خیانت زن خیانت عاطفی میشد که قطعا صورت عدم مان عواقب جبران ناپذیری برای زندگی زناشویی و همچنین فرزندان زوجین به همراه میآورد . بنابراین زمانی که حال بررسی مقوله خیانت هستیم ید تمام زوایای پیدا و پنهان خیانت را بررسی کنیم . ادامه محث و نکات بیشتری را مورد خیانت زن مطرح میکنیم .

خیانت زن به مرد

خیانت زن به مرد از جمله آسیب های اجتماعی است که خود میتواند عث و زمینه ساز آسیب های دیگری که زندگی جسمی و روحی کل خانواده را تهدید میکند شد . آسیبی که خیانت زن به مرد پی خواهد داشت تنها متوجه زوجین نمیشود . فرزندان حاصل از این زندگی نیز تحت ثیر مستقیم کیفیت رابطه زناشویی بین پ و ما قرار دارند . اعتیاد موردی است که از اولین و بیشترین عواقب خیانت زن به مرد است که ابتدا متوجه شوهر میشود .

بعد از برملا شدن خیانت زن به مرد ر و فشار روانی زیادی متوجه مرد میشود . گاهی این مواقع مرد برای آرامش و خلاص شدن از افکاری که او را زجر میدهد به مواد مخ روی می آورد . اعتیاد به مواد مخ معمولا بیکاری تنبلی و نتیجه تمام شدن منابع مالی همراه میشود . این زمان است که پای آسیب های دیگری مثل دزدی و زورگیری به زندگی فرد ز میشود .

خیانت زن به همسرش

خیانت زن به همسرش تبعات و عواقب زیادی جه اول برای خود زن ازمدت و کوه مدت خواهد داشت . برای مثال تصور کنید که خیانت زن به همسرش دیگر برای او به شکل عادت آمده است و به نوعی به خیانت معد شده است . پس از مدتی که از خیانت زن به همسرش میگذرد و او رابطه عاطفی و جنسی خود را مردان متعددی برقرار کرده است یک نوع احساس سرخوردگی و افسردگی او به وجود می‌آید . واقع زن خود را گرفر منجلابی میاید که روح و جسم او را بر گرفته است . اگر زن صاحب فرزند نیز شد قطعا این آسیب به فرزندان او نیز رحم نخواهد کرد . تعجبی ندارد اگر دختر یک زن خیانتکار آینده نتواند به یک مرد وفادار شد . او چگونه میتواند نجابت را زندگی زناشویی خود بدون الگو رفرهای خود نهادینه کند .

شک به خیانت زن

شک به خیانت زن ممکن است حالت و شرایطی شد که برای هر مردی پیش بیاید . گاهی افراد به دلیل دیدن تغییر رفر همسر خود یا نشانه های خیانت او کمی صبر به او شک میکنند . مثلا احساسات میکنند همسرشان به صورت مخفیانه فردی ناشناس تلفنی صحبت میکند یا اینکه حواس همسرش دیگر مثل سابق دنل زندگی زناشویی خودشان نیست . شک به خیانت زن گاهی از آن جهت که میتواند از بروز خیانت یا سایر آسیب های زندگی زناشویی جلوگیری کند آنچنان هم بی فایده نیست .

مثلا مردی را نظر بگیرید که مدتی به هر دلیلی به زندگی زناشویی خود لیتوجه شده است . اگر او ناگهان متوجه تغییر رفر همسرش بشود و مثلا به این موضوع فکر کند که ممکن است به دلیل کم کاری من زندگی ، همسرم به فکر ارضای نیاز های خود فرد دیگری بیفتد تصمیم میگیرد که به وظایف همسری خود به طور کامل عمل کند .

کشف خیانت زن

کشف خیانت زن و مطمئن شدن از این موضوع که او واقعا دست به چنین کاری زده یا میزند مقوله آنچنان ساده ای هم نیست . یکی از اصلی‌ترین کارکرد های مشاوره خیانت واقع رسیدگی به همین موضوع است . وقتی مردی به همسرش شک میکند اکثر مواقع خود ابزارها و راههایی که به نظر خودش ست و منطقی می آید پی کشف خیانت زن اقدام میکند . صورتی که مردی که دچار چنین مسئله ای میشود ید از خدمات مشاوره خانواده و روانشناسی برای حل و مدیریت مشکل خود کمک بگیرد . یک روانشناس حاذق به دلیل تجربه و حرفه‌ای بودن میتواند بر نحوه تصمیم گیری شما برای این موضوع ثیر مثبت داشته شد . گاهی افراد به دلیل احساساتی برخورد کردن موضوع فقط به خاطر یک شک ساده و قابل برطرف شدن زندگی زناشویی خود را نابود میکنند .

نشانه های خیانت احتمالی زن به شوهر (the signs of women’s betrayed)

خیانت زن به شوهر مانند هر آسیب دیگری میتواند نشانه های مخصوص به خود را داشته شد . خیانت زن شوهردار از آن جهت بسیار موضوع مهمی است که علاوه بر شوهر میتواند به بنان خانواده نیز آسیبهای جدی وارد کند . بنابراین شناخت نشانه های خیانت به همسر قطعا میتواند برای هر مردی مفید شد . ادامه به بعضی از این نشانه ها اشاره می کنیم :

  • مکالمه‌های طولانی و گاه و بیگاه که زن سعی میکند آنها را مخفی کند .
  • عدم خواست رفع نیازهای معمول که گذشته برای او مهم بوده است . مثل ارضای نیاز جنسی یا عاطفی
  • انتقال دادن حس دلسردی نسبت به زندگی زناشویی .
  • به وجود آمدن بی‌تفاوتی نسب به شوهر .
  • عدم تمایل به وقت گذراندن شوهر صورتی که سابقا اینگونه نبوده .
  • قرار های پنهانی افراد نامشخص از جمله نشانه هایی است که حتما ید جدی گرفته شود .

    بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر


خدمات مشاوره خانواده

اگر مردی به همسر خود شک کرد بهترین راه که بتواند از صحت این موضوع مطعل شود و همچنین آسیبی متوجه رابطه زناشویی آنها نشود استفاده از خدمات مشاوره خانواده میشد . همانطور که لا به آن اشاره کردیم ، زن خیانتکار نشانه‌هایی رفر خودش بروز میدهد . شناختن نشانه های خیانت زن میتواند خیلی بهتر و مطمئن تر انجام بگیرد اگر یک مشاور کنار مرد قرار بگیرد . یک مشاور علاوه بر کمک این زمینه جهت حفظ آرامش و تمرکز و خویشتنداری شما نیز مفید واقع میشود . گاهی مردان به دلیل تعصبی بودن و یا ترس از حیثیت و آبروی خود این مواقع زود عصنی میشوند و کنترل خود را از دست میدهند و پل های پشت سر را کاملا خراب میکنند . سپس صورتی که خیانت به شوهر از طرف زن اتفاق نیفده شد همه چیز بیهوده بین آنها خراب شده است .

ثیر تغییرات سبک زندگی خیانت

زمانه و روزهایی زندگی میکنیم که از لحاظ فرهنگی سبک و نوع زندگی تغییرات بسیار زیادی را نسبت به گذشته نه چندان دور احساس میکنیم . پیشرفت تکنولوژی و ورود آن به جامعه سنتی ایران هرچند که کمک شایانی زندگی راحت تر مردم بر داشت ولی بدون ضرر نیز نبود . آزادی زنان به ناگاه جامعه ما جدی گرفته شد و زنانی که چندی پیش فقط به کارهای مربوط به داخل خانه محدود می شدند وارد جامعه شدند و اجتماع ز تری را تجربه کردند . أین فضای ز صورت عدم توانایی خانمها کنترل روابط اجتماعی گاهی نیز دچار آسیب های متفاوتی میشوند . خیانت زنان مهل از جمله این آسیب ها است . برای مثال یکی از مواردی که آقایان زمان مراجعه به منظور مشاوره خیانت همسر از آن ابراز نگرانی میکنند خطراتی است که همسرشان را محیط کارشان تهدید میکند .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت


مواردی که دو طرف برای جلوگیری از خیانت ید انجام دهند؟

بعضی از زنان هنگام مراجعه به روانشناس به منظور مشاوره مورد خیانت شوهر از اتفاقات پیش آمده احساس بد خود را مشاور میان میگذارند . شاید دلایلی که آنها را ناراحت کرده است دلایل ستی شند . ام زوجین ید بدانند که هر دو طرف موظف هستند که از رابطه خود مراقبت کنند ، نه اینکه فقط یک نفر ر تمام مسئولیت را به دوش بکشد برای مثال گاهی به دلیل دور بودن زن و شوهر از هم احتمال بروز خیانت بین زوجین لا میرود . زن این مواقع حدالامکان ید از این اتفاق جلوگیری کند و همراه همسر خود بماند . خیانت زن به شوهر از نظر اسلام گاهی به این دلیل است که مرد ، زن را از نظرات مختلف مین نمیکند پس مرد نیز ید به وظایف خود عمل کند رابطه زناشویی از آسیب هایی مانند خیانت حفظ شود .

وظایف زنان

مشاوره خیانت زن صورتی ست و دقیق و کارآمد خواهد بود که توسط فردی متخصص ارائه شود . فردی که سالها از عمر خود را صرف تحصیل و کسب تجربه این راه کرده است . روانشناسان علاوه بر شرایط ثیر گذار وقوع خیانت به وظایف زن و مرد نیز این رابطه اشاره میکند . ادامه به برخی از وظایف زنان میپردازیم :

  • تلاش جلب رضایت و ارضاء نیاز جنسی شوهر .
  • دادن اعتماد به نفس و عزت نفس به شوهر .
  • ساختن خانه به عنوان محلی برای آرامش همسر نه جایی برای جنگ و جدال دائمی .
  • توجه به همسر خود این پیغام را به صورت غیر کلامی انتقال میدهد که تو تنها مرد زندگی من هستی .
  • کمک و یاری رساندن به مرد حل مشکلات مختلف زندگی بسیار گرم شدن و گرم ماندن رابطه زناشویی مهم و ثیر گذار است . مردان ذا از زنانی که پا به پای آنها جهت رشد زندگی تلاش میکنند بیشتر خوششان می‌آید .

وظایف مردان

مردان نیز مانند زنان ید وظایف خود را به بهترین شکل ممکن جهت نگهداری و مراقبت از رابطه زناشویی انجام دهند . مرد ید برای اینکه از آسیب‌هایی مانند خیانت جلوگیری کند ، اطلاعات کافی برای برخورد أین موارد را از قبل جمع آوری کرده شد . یکی از بهترین راهها راجعه به روانشناسی است که حوزه تخصصی فعالیتش این موضوع است . برای مثال مردانی که گمان میکنند که رابطه زناشویی به آنها خیانت میشوند ید از خدمات مشاوره خیانت همسر استفاده کنند . مشاور علاوه بر اینکه کمک میکند که فرد قبل از قضاوت کاملا راجع به حدس خودش مطمئن شود به او کمک میکند که مراحله بعدی برخورد مناسبی داشته شد . ضمن مشاور میتواند اطلاعات مختلفی مثل راههای اثت خیانت زن ، تکلیف مهریه صورت خیانت زن به مرد و حکم خیانت زن شوهردار را اختیار مرد قرار دهد .

روانشناسی زنان خیانتکار

از دیگر خدمات روانشناسی این است که به روانشناسی زنان خیانتکار میپردازد . اگر افراد مورد مشاوره خیانت زناشویی اطلاعات کسب کنند ، میبینند که مثلا مورد زنان نکاتی را به مردان توصیه میکند که از وقوع خیانت زن جلوگیری میکند . جای دیگر نحوه برخورد زن خیانتکار یا اینکه اصلا چگونه متوجه خیانت زن شویم بررسی میشود . مشاور گاهی توجه به شرایط موجود به شما پیشنهاد میدهد که به صلاح هر دو طرف است که شخص خیانتکار بخشیده شود . مثلا مواردی که خیانت مرد یا زن حد پیام های تلفنی بوده این موضوع صدق می‌کند .

گاهی نیز برعکس روانشناس برای مرد یا زن خیانت دیده جدایی را پیشنهاد میدهد . گاهی اوقات به یک فرد خیانتکار چندین ر فرصت اصلاح این عادت و رفر بد را میدهیم اما او به خیانت خود ادامه می‌دهد که این صورت مشاور اعلام میکند که تنها طلاق تنها چاره خیانت این موارد است .

تنوع طلبی (diversity ism)

خیانت دلایل زیادی میتواند داشته شد و بررسی چند مورد یا چند زمینه نمیتوان گفت که کامل أین موضوع و آسیب را بررسی کرده ایم . اما یک موضوع که معمولا به سادگی از کنار آن میگذریم بحث تنوع طلبی افراد است . این تنوع طلبی نید فقط به صورت یک ویژگی اخلاقی بد بررسی شود . گاهی افراد تنوع طلب دارای بیماری های روانی هستند که این رفر را به عنوان عوارض بروز میدهند .

مثلا زنی که از بیماری پارانویا رنج میبرد و دائم تصور میکند که شوهرش دارد به او خیانت میکند . بنابراین صدد تلافی بر می آید . گاهی نیز تنوع طلبی به أین دلیل رخ میدهد که فرد زن نیاز جنسی بیشتری نسبت به مرد دارد . و زن نمیتواند فشار حاصل از این کمبود را تحمل کند و برای اولین ر رابطه فرازناشویی را تجربه میکند . بعضی از موارد افراد دام و تلاق خیانت گرفر میشوند و دائم رابطه های مختلف اسیر میشوند .

خدمات مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Betrayal: a psychological analysis

عواقب خیانت زن از لحاظ روانشناختی چیست ؟


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۴۷:۰۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)