مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

عوارض خیانت مرد به همسرش چیست؟

عوارض خیانت مرد به همسرش چیست؟
میانگین ۵ رای از تعداد ۱

خیانت مرد(betrayal of man’s)

خیانت مرد از جمله آسیب های اجتماعی و فرهنگی و خانوادگی است که بسیار ابعاد مختلف فردی و جمعی افراد ثیر گذار است . خیانت مرد میتواند به راحتی یک خانواده را از نقطه امن و شکوفایی به نابودی و نیستی بکشاند . مشاوره خیانت کید میشود که خانمها اگر به خیانت مرد خود شک کردند یا از این اتفاق مطمئن شدند هرچه زود تر برای جلوگیری و برخورد مناسب خیانت مرد از راهنمایی‌های یک روانشناس کمک بگیرند . خیانت مرد گاهی میتواند قابل کنترل و سطحی شد و امکان هدایت و خارج کردن مرد از راه اشته وجود دارد .

مثلا زمانی که خیانت مرد حد پیام های اینترنتی و تلفنی است . این صورت نیز اگر سریعا جلوی این رفر گرفته نشود میتواند به خیانت سطوح عمیق‌تر منجر شود . بنابراین خانمها نظر داشته شند که چشم پوشی و گذشت های بی مورد این تفکر که خود به خود ست خواهد شد بیشتر موضوع را پیچیده میکنند .


بیشتر بخوانید: علت خیانت مردان چیست؟


خیانت مرد به زن (betrayal of man’s)

خیانت مرد به زن همانطور که لا گفته شد میتواند کانون زندگی زناشویی و بنیان خانواده را هدف قرار دهد و نابود سازد . ابعاد خیانت مرد به زن بسیار گسترده است و وقت محدود و کم نمیتوان به همه آنها پرداخت . اما بعضی از این ابعاد عمومیت بیشتری نسبت به جنبه های دیگر خیانت دارند و اکثر موقعیت ها و شرایطی که خیانت مرد به زن اتفاق می افتد این زمینه ها میشد .

ادامه به صورت مفصل به شرایط و زمینه هایی که احتمال خیانت مرد به زن را لا میبرد ، خواهیم پرداخت . زمینه ها و شرایطی مثل مسائل مالی و اقتصادی ، طلاق عاطفی ، طلاق جنسی ، سرد مزاجی و ….. از این دست زمینه ها هستند . ما دانستن این اطلاعات و به دست آوردن شناخت این زمینه ها میتوانیم صورت بروز مشکل به خوبی بحران به وجود آمده را کنترل کنیم .

خیانت مرد به همسرش

خیانت مرد به همسرش به چه دلایلی ممکن است اتفاق بیفتد ؟ . این سوالی است که ذهن اکثر افرادی که گیر کسب اطلاعات این رابطه هستند ممکن است شکل ببندد . خیانت مرد به همسرش قطعا به صورت ناگهانی و خلق الساعه اتفاق نمی افتد . این روند قطقا یک روند تکمیلی و پیوسته است . اما سردعت این روند از آغاز تکمیل بستگی به نوع خیانت و شرایطی که زوجین آن قرار دارند بستگی دارد . خیانت مرد به همسرش میتواند بنا به فرهنگ و یا سطح اجتماعی و حتی نقطه جغرافیایی محل زندگی زوجین متفاوت شد . اما نکته‌ای که هیچگاه نید فراموش کنیم این است که حتی بروز خیانت نیز یک طرف مقصر نیست و مانند تمام مشکلات و چالش های زندگی زناشویی هر دو طرف بروز مشکلات شریک و ثیر گذار هستند .

دلایل خیانت مرد

دلایل خیانت مرد بنا به شرایط زندگی و حتی نسبت به ویژگی های زن خیانت دیده میتواند متنوع و متفاوت شد . البته زنان خیانت دیده یا خانم هایی که تصور میکنند اعتماد آنها زندگی زناشویی مورد خیانت قرار گرفته , سریعا ید از خدمات مشاوره خانواده و روانشناسی برای کنترل خود و گرفتن تصمیم ست بهرمند شوند . از مهمترین دلایل خیانت مرد میتوان به موارد و نکات زیر اشاره کرد :

  • وجود مشکل و نقص برقرای رابطه جنسی سطحی که مرد از این نیاز به خوبی ارضاء شود . نیاز جنسی هر انسانی از مهمترین و حیاتی تر نیاز هاست ولی مردان طاقت کمتری برابر نبود این نیاز دارند .
  • عدم توانایی نه گفتن به پیشنهاداتی که به مرد میشود .
  • وجود تنوع طلبی مرد که گاهی ریشه مشکلات روانی او دارد .
  • تحقیر شدن توسط همسر نیز از نکاتی است که حتما خانمها ید مواظب آن شند .

    بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر


نحوه برخورد مرد خیانتکار

نحوه برخورد مرد خیانتکار توسط زن خیانت دیده هر چق که سخت شد ید کاملا منطقی و دور اندیش اتفاق بیفتد . گاهی نمیتوان سریعا برای خیانت اتفاق افده حکم و مجازات طلاق صا کرد . نحوه برخورد مرد خیانتکار ید به گونه ای صورت بگیرد که تمام جوانب آن سنجیده شده شد و تمام عواقب نظر گرفته شده شد . خیانت مرد به زن قطعا میتواند سطوح و ابعاد گونان اتفاق می‌افتد . خیانت مردان مهل و همچنین زنان امروزه فضای مجازی بسیار به چشم می‌خورد . این نوع خیانت گاهی حتی دوطرف به دلیل فاصله جغرافیایی هیچگاه یکدیگر را نمی بینند . آیا برای این نوع از خطا سریعا میتوان گفت که طلاق تنها چاره خیانت است ؟ . بنابراین بهترین تصمیم این است که موضوع را یک مشاور میان بگذاریم و کمک او به بهترین نحو أین موضوع برخورد کنیم .

دور بودن زن و شوهر از هم

گاهی نشانه خیانت مردان زمانی دیده میشود که شرایط زندگی زوجین به نحوی است که دور بودن زن و شوهر از هم را نمیتوان این اتفاق بی ثیر دانست . مثلا فرض کنید زنی که شوهرش بنا به موقعیت و شرایط کاری مجبور است که دائم سفر شد . خب این زن احتمالا هم خودش از وجود لذت جنسی و جسمی حضور شوهر محروم میشود و هم اینکه نبودن کنار شوهرش صد بروز رابطه جنسی و یا عاطفی همسرش فردی غیر را لا میبرد . از دیگر دلایلی که مشاوره خیانت زناشویی به آن پرداخته میشود این است که ما ید سلیقه جنسی همسر خود را بدانیم که او کنار ما هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ ذهنی ارضاء شود . ادامه این موضوع را بیشتر بررسی میکنیم .

سلیقه جنسی (*** tastes)

قبل از اینکه ما حکم خیانت مرد به زن صا کنیم ، آیا بهتر نیست که به موضوعاتی بپردازیم که برای دوام رابطه و جلو گیری از روبرو شدن زوجین عاقبت خیانت به همسر موثر و مفید هستند ؟ روانشناسی خیانت به این موضوع اشاره میشود که زوجین قبل از ازدواج مورد مسائل مربوط به رابطه جنسی حتما بدون خجالت و شرم صحبت کنند و یکدیگر به تتدل نظر بپردازند . بسیاری از اتفاقات و آسیب‌های مربوط به خیانت شوهر به زن به این دلیل است که دو طرف از نظر جنسی هیچ تناسب و تفاهمی یکدیگر ندارند . مواردی مشاهده میشود هر دوطرف انسان های نجیب و شریفی هستند و از روی شرارت یا رذیلت اخلاقی دست به خیانت نمی زنند . ولی به دلیل عدم تفاهم این مورد به مشکل بر می خورند .

مان خیانت زناشویی (betrayal of marriage)

گاهی خانمها به روانشناس مراجعه میکنند و دائم پی یافتن این جواب این سوال هستند که خیانت همسرم چه کنم ؟ همانطور که لا اشاره کردیم ما نید صرفا به خاطر نام خیانت فقط طلاق را به عنوان راه حل برسی کنیم . گاهی نیز امکان مان خیانت زناشویی وجود دارد . وقتی روانشناس تشخیص دهد که زندگی مورد آسیب واقع شده میتواند ادامه پیدا کند حتما ید این را به مراجعان پیشنهاد کند . طلاق حتی اگر بهترین راه هم شد قطعا آسیبهای مخربی را خود به دنل خواهد داشت . ابتدا زنان ید از مشاوره خود بخواهند که بهترین عکس العمل برابر خیانت مردان را به آنها پیشنهاد کند . یک عکس العمل سنجیده نمیتوان رابطه را روند ترمیم قرار داد .

راه های مان خیانت زناشویی

ادامه بحث به این موضوع خواهیم پرداخت که مان خیانت زناشویی به چه اشکالی میتواند انجام شود . ابتدا همانطور که گفته شد زنان ید دلایل خیانت مرد به زن را بدانند . بعد از آن رفر شوهر خیانتکار میتواند راه را برای شروع ترمیم زندگی زناشویی هموار سازد . حالا به چند نکته که زوجین طول مان ید به آنها توجه کنند میپردازیم .

  • هیچگاه فرد خیانتکار را که تلاش برای جبران گذشته است را تحقیر نکنید .
  • از قصد فرد خیانتکار برای اصلاح و ادامه دادن سالم زندگی پیش از آغاز مطمن شوید .
  • تمام تلاش خود را بکنید فرد مقابل از تلاش برای اصلاح خود دلسرد نشود .
  • از بحث و صحبت حضور دیگران مورد خطاهای فرد مقابل بپرهیزید .
  • صبر نکنید مشکل به کلی حل شود . از همان ابتدای راه مان سعی عادی سازی را بین خود و همسرن را آغاز کنید.

    بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت


خیانت به دلیل اعتیاد جنسی (***ual addiction)

یکی دیگر از دلایل خیانت ، خیانت به دلیل اعتیاد به رابطه جنسی است . افرادی که گیر این نوع بیماری میشوند ید نسبت به نیازی که به رابطه جنسی دارند به صورت غیر منطقی این نیاز خود را برطرف کنند . معدان به رابطه جنسی نمیتوانند کمتر از نیاز خود رابطه داشته شند و آرام بگیرند . ست مثل افرادی که به مواد مخ اعتیاد دارند ، آنها نیز ید طبق برنامه و سطحی که به این موضوع اعتیاد دارند رابطه جنسی برقرار کنند . وقتی مردی مثلا هر روز رابطه جنسی را از همسر خود خواست میکند ، قطعا زن نمیتواند دائم به او پاسخ مثبت بدهد . مردی که به اعتیاد رابطه جنسی مبتلا شده است ، خیلی زود از همسر خود نا امید میشود و به سراغ زنان دیگر صرفا به خاطر برقرای نیاز جنسی روی می آورد .

انواع اعتیاد به رابطه جنسی افراد

همانطور که لا اشاره کردیم ، اعتیاد به رابطه جنسی دقیقا مثل اعتیاد به مواد مخ است . یعنی بعضی از افراد دو روز یک ر حتما ید رابطه داشته شند و بعضی هر روز . چیزی که قطعی است این است که عدم ارضای نیاز ، دقیقا مثل اعتیاد به مواد مخ برهم خوردن نظم زندگی فرد و همچنین زندگی زناشویی زوجین همراه خواهد بود . بعضی از مردان معد به رابطه جنسی وضع وخیم تری قرار دارند . آنها اعتیاد به رابطه جنسی افراد مختلف را دارند .

مثلا دوست دارند زنان تیره پست رابطه برقرار کنند . عداز ارضا شدن دقیقا ذهنشان معطوف به این نکته میشود که زنانی پوست روشن شاید لذت بیشتری را بتوانند تجربه کنند . شاید اعتیاد آنها از این جهت هم تنها را وسوسه کند که زنانی رنگ موهای مختلف را رابطه جنسی امتحان کنند به آرامش مد نظر دست پیدا کنند .

صدمات فردی و جمعی خیانت مردان

خیانت آسیب ها و صدمات خود را به زندگی فردی و زناشویی زوجین وارد میکند . زنی که مورد خیانت واقع شده شد ، اگر از شوهرش جدا شود قطعا دچار یک نوع سرخوردگی و افسردگی زندگی خود میشود . حتی صورت مان این مشکلات دیگر نمیتواند به هیچ مردی اعتماد کند و به دوره به زندگی مشترک یک مرد فکر کند . حتی اگر این تصمیم را بگیرد هیچگاه از شک و تردید مورد وفاداری شوهرش کاملا و صد صد مطمئن نخواهد بود .

فرزندانی که محیطی نا امن از لحاظ عاطفی رشد میکنند و دائم حال تماشای دعوای پ و ما خود مورد اعتماد و خیانت هستند نیز قطعا از این موضوع ضربه می‌خورند . آنها می آموزند که جنس مخالف به احتمال زیاد خیانتکار است و یا آینده به جنس مخالف اعتماد نخواهند کرد و یا انتقام والددخیانت کار خود را از دیگران میگیرند .

اسلام و موضوع خیانت

اسلام نیز به مردان و زنان پیرو دین بسیاری از آموزه‌های خود بر منسجم نگه داشتن ساخر خانواده کید میکند . اسلام خانواده را مهمترین پایگاه اجتماعی برای یک جامعه سالم میداند . دین مبین به تمام زوجین توصیه میکند که اگر به دنل سعادت دنیا و آخرت هستند ، کسب رضایت همسر خود را دستور کار قرار دهند . خیانت مرد به زن از نظر اسلام کار بسیار زشت و گناه آلودی به شمار میرود و صورت مطالعه خواهیم دید که راههای بسیار زیادی نیز برای جلوگیری از این اتفاق اسلام پیشنهاد شده است . اسلام آموزه‌های خود که توسط اهل بیت علیهم السلام به ما ارائه شده است به خانمها راههای کشف خیانت مردان و همچنین راه حل ها و س هایی برای جلوگیری از أین مسائل را آموزش میدهد .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:۷ Types Of Marriage Betrayal That Are Often Overlooked

عوارض خیانت مرد به همسرش چیست؟


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۰۳:۳۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)