مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

معایب ازدواج فامیلی

۵٫۰
۰۱

معایب ازدواج فامیلی دو بحث را پیش می آورد . ابتدا اینکه هر زن و مردی دوست دارد برخی از مسائل خانواده اش را از همسرش پنهان نگه دارد . این کتمان کردن صداقت منافاتی ندارد . هر کسی میتواند بدون اینکه احساس گناه یا کذب کند رازهایی برای خود داشته شد . این رازها نید مواردی شند که آینده و زندگی فعلی آنها دخیل شد . مثلا اینکه یکر ازدواج کرده شد ، یا فرزندی داشته شد . اما اگر فقط یک مراسم نامزدی داشته و خیلی زود به هم خورده دلیلی ندارد همسر بداند . از معایب ازدواج فامیلی اینست که اینگونه اسرار برملا است . از معایب ازدواج فامیلی همین بس که مثلا نوجوانی برای کسی قلبش تپیده هیچ ارتطی هم نداشته اند . همه فامیل از آن مطلعند لزومی ندارد همسر آینده این را بداند ولی میداند .

نقص های خانوادگی

از دیگر معایب ازدواج فامیلی اینست که زندگی جدید ممکن است مدام زندگی خانوادگی مقایسه شود . جوانی زندگی خود میخواهد به گونه ای دیگر زندگی کند . متفاوت زندگی خانواده هسته اول . اما به او از طرف زوج تذکر داده میشود من زندگی تو را آنگونه دیده ام . این هم یکی دیگر از معایب ازدواج فامیلی است . یکی دیگر از معایب ازدواج فامیلی اینست که عیوب و نقصهای خانوادگی ممکن است به رخ کشیده شود . حال آنکه این عیوب ممکن است مربوط به سالهای گذشته شد . پس لازم است برای اینگونه ازدواجها که اصلا پیشنهاد نمیشود حتما مشاوره قبل از ازدواج انجام شود . مشاوره ازدواج شروط ازدواج را یاداوری میکند . اینکه چه شرایطی تعیین کنیم و چه قرارهایی بگذاریم بتوانیم آرامش زندگی کنیم .


بیشتر بخوانید: بهترین ازدواج فامیلی


مخاطرات و معایب ازدواج فامیلی

مخاطرات و معایب ازدواج فامیلی حتما ید رسانه های کشور مورد کید قرار بگیرد . جملات عوامانه ای مانند «عقد دختر عمو پسر عمو آسمانها بسته شده » اقوام را تحت ثیر قرار میدهد . پسرعمو و دختر عمو بدون تعقل اقدام به ازدواج فامیلی میکنند . از مخاطرات و معایب ازدواج فامیلی انتفال بیماری هایی که اجداد وجود دارد به فرزندان است . هر کسی دوست دارد فرزندانی سالم بدنیا بیاورد اما غافل ازاینکه یک اشته فرزندش را از سلامت محروم میکند . از مخاطرات و معایب ازدواج فامیلی اینست که تشویقهایی برای ازدواج صورت میگیرد . وقتی حرف از بیماری زده میشود میگویند ما نسل خود بیمار نداشته ایم که منتقل شود . از مخاطرات و معایب ازدواج فامیلی میتوان به ازهم پاشیدن یک فامیل اشاره کرد .

یک فامیل وقتی ازدواجی پیش می آید اگر این ازدواج دوام و بقا نداشته شد . تصمیم به جدایی گرفته میشود میان همه فامیل اختلاف بوجود می آید . یک فامیل میتوان همسر خود را برمبنای معیارهای ازدواج مورد نظر سنجید و انتخاب کرد . اما به نظر میرسد خطرات و معایب بیشتری دارد . لازم است علاوه بر مشاوره ازدواج ، مشاوره ازدواج موفق نیز انجام داد.

معایب ازدواج فامیلی برای رداری

معایب ازدواج فامیلی برای رداری از نظر سلامت به بیماری های ژنتیکی و توارثی برمیگردد . سلامت فرزندان این خانواده ها اگر نسل بیماری وجود داشته شد معرض خطر جدی است . معایب ازدواج فامیلی برای رداری را از نظر ار هاش یا گروههای خونی میتوان بررسی کرد . یک فامیل بخصوص فامیل جه دو احتمال هم گروه بودن خون ار هاش های مختلف وجود دارد . لازم به ذکر است هم گروه بودن خون مشکل ساز نیست . ولی ار هاشهای مثبت و منفی قابل بررسی هستند . مشاوره ژنتیک و آزمایش خون برای قبل از رداری بخصوص برای ازدواج های فامیلی واجب است .

مثلا اگر ار هاش خون مرد مثبت شد و ار هاش زن منفی شد . برای جنینی که گروه خونی ار هاش مثبت دارد بدن ما آنتی دی هایی بر علیه گلبولهای قرمز جنین ترشح میشود . شاید این عارضه برای جنین اول مشکل زیادی بوجود نیاوردچون مقدار انتی دی ها قابل توجه نیست . اما برای جنین دوم احتمال سقط جنین وجود دارد . یا ممکن است کودک زردی شدید دست و پنجه نرم کند چون میزان تماس خون ما جنین بیشتر شده است . . یکی دیگر از معایب ازدواج فامیلی برای رداری احتمال بروز بیماری های توارثی خونی میشد . برای اطلاع بیشتر بخش معایب ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی را مطالعه بفرمایید .


بیشتر بخوانید: بدترین ازدواج فامیلی


معایب ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی

معایب ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی تمام رسانه های ید آگاهی رسانی کامل شود . زیرا خطرات ناشی ازآن به فرزندانی منتقل میشود که حق سالم زندگی کردن از آنان گرفته شده است .آنهم بر اثر بی اطلاعی و بی تفاوتی پ و ما . بیماری های ژنتیکی بر اثر جهش یکی از کروموزومها و یا جفت کروموزوم بوجود می آِید . این جهش ممکن است نسل اول به صورت پنهان بماند . ولی نسل بعد بروز خواهد کرد و نتیجه آن تولد فرزندی است بیماری . معایب ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی همین بس که احتمال بروز بیماری فرزندان زیاد است . اثر بروز چنین واقعه ای پ و ما مدام احساس گناه کرده و به بیماری های روحی مبتلا میشوند . معایب ازدواج فامیلی از لحاظ ژنتیکی برکسی پوشیده نیست ولی ید جدی گرفته شود .

بی تفاوتی نسبت به نسبت فامیلی

هستند کسانی که نسبت به ازدواج فامیلی بیتفاوت هستند .یک زوج ممکن است به ظاهر سالم شند و مشکلی نداشته شند برای بیماران مبتلا به لاسمی مینور دوران مجردی هیچ مشکلی وجود ندارد . اما اگر یک نفر که او هم به ظاهر سالم ولی مینوراست ازدواج کند خطرناک میشود . بیست وپنج صد احتمال بروز لاسمی ماژور فرزندان میرود . یک مینور نیازی به مراقبت ندارد به همین دلیل برای جلوگیری از ارعاب و ترس پزشکان به فرد تذکری نمیدهد . اما یک لاسمی ماژور ید مدام تحت مان شد . یک جنین ب لاسمی ماژور ممکن است ناقص یا عجیب الخلقه بدنیا بیاید . مینور یک بیماری کم خونی ارثی است که فقر آهن تفاوت دارد . اما لاسمی ماژور به دلیل نقص گلبولین خون ظاهر میشود و گلبولهای قرمز را کوچک میکند . سقط این کودکان هفته های اول منع قانونی ندارد البته تشخیص پزشک قانونی .

مشکلات و معایب ازدواج فامیلی

مشکلات و معایب ازدواج فامیلی علاوه بر مطالبی که عرضه شد اینست که تعداد افراد فامیل دیر به دیر زیاد میشود . ورود یک فرد جدید به حیطه اقوام عث شادی و نشاط میشود . عث تنوع فرهنگ معاشرت میشود . این فرد جدید حرفهای جدید و سلایق جدید خود به همراه می آورد . از مشکلات ومعایب ازدواج فامیلی همین است که دیگر این تنوع و زییی وجود ندارد .

سوالات متداول

بدترین نسبت فامیلی برای ازدواج چیست ؟

بدترین نوع ازدواج فامیلی ازدواج فرزندان خاله ها هم ، فرزندان عموها ، فرزندان عمه و دایی هم است . بدتر از آن اینست که فرزندان اینها هم جه دومیها ازدواج کنند . یعنی فامیل فامیل . مثلا پ وما پسر خاله دختر خاله هستند نوه ها هم نسبتهای فامیلی ازدواج کنند .

ازدواج فامیلی از دیدگاه اسلام چیست ؟

هیچ آیه ، حدیث و روایتی بر ازدواج فامیلی کید نشده است بلکه تشویق به زیاد شدن مسلمانان شده است یعنی تزویج به تعداد مسلمانان افزوده شود . حتی ازدواج فردی از ادیان دیگر به شرط مسلمان شدن آنها آزاد است این نشانگرآن است که اسلام بر ازدواج فامیلی کید نداشته است .

پرخطرترین ازدواج فامیلی ؟

ازدواجهایی است که هم پ وهم ما ناقل بیماریهای نهفته و پنهان هستند که شاید به ظاهر سالم شند اما بیماری را به فرزندان انتقال میدهند .

چه کشورهایی ازدواج فامیلی ممنوع است ؟

کشور امریکا ازدواج فرزندان عموها ، خاله ها و دایی ها یک بو محسوب میشود و عموم مردم این رابطه مخالف هستند . ولی قانونی برای منع ازدواج ندارند . کشور جیکسن ازدواج فرزندان خاله ، عمه ، دایی و عمو ممنوع است چون بیست وپنج صد تولد معلولان این کشور اثر ازدواج فامیلی بوده است .

چرا ازدواج فامیلی بد است ؟

عدم ازدیاد فامیل ، عدم تنوع و ورود افراد جدید به فامیل ، احتمال بیماریهای توارثی فرزندان ، احتمال بروز بیماریهای ژنتیکی فرزندان و برهم خوردن آرامش و آسایش زوجین .


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :What are the disadvantages of marrying a relative?

معایب ازدواج فامیلی

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۴۸:۲۷ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)