مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

بدترین ازدواج فامیلی

۵٫۰
۰۱

بدترین ازدواج فامیلی

بدترین ازدواج فامیلی فقط مربوط به اقوام نسبی نیست . بدترین ازدواج فامیلی برخی اقوام صورت میگیرد . اقوامی که شیربها برای دختر پرداخته میشود ممکن است برخی پول کافی نداشته شند و تعویض شوند . بدترین ازدواج فامیلی به همسری گزیدن یک دختر برای پسرشان ازای یک دخترشان برای پسر آنها است . این ازدواجها نه مشاوره قبل از ازدواج انجام میشود نه آزمایشهای ژنتیکی و آزمایش خون . معیارهای ازدواج فقط پرداخت نکردن شیربها است . بدترین ازدواج فامیلی از این لحاظ به آن اطلاق میشود که : زوج ممکن است مورد پسند و دلخواه هم نشند . اگر زندگی یک زوج خاتمه پیدا کند زوج دیگر نیز اختلاف پیدا خواهند کرد .

نوع دیگری از بدترین ازدواج فامیلی ازدواجی است که زهم نسبی نیست . خانواده هایی که چند همسری است ممکن است یکی از نوان دختر نوی دیگر را به همسری برا یا یکی از اقوام نزدیک خود بیاورد . به این ترتیب بر هووی خود تسلط خواهد داشت . از این نظر بدترین ازدواج فامیلی به آن اطلاق میشود که : زندگی دو جوان گرو زندگی دیگران قرار میگیرد . مسلما دلخوری ها از مردی که دو همسر دارد بر سر عروس بیگناه خالی خواهد شد . اختلافات دو خانواده آرامش و آسایش را از آنها خواهد ربود.

مخاطرات بدترین ازدواج فامیلی

مخاطرات بدترین ازدواج فامیلی اینست که کودکان آسیب میبینند . مخاطرات بدترین ازدواج فامیلی اگر نسبی شد که خطر بروز بیماریهای ژنتیکی و وراثتی را به همراه دارد . اگر نسبی نبوده و حالت تعویض یا گرو کشی داشته شد . زندگی آنها همیشه استرس همراه بوده و بیماریهای روحی – روانی به ر خواهد آورد . مخاطرات بدترین ازدواج فامیلی متوجه کسانی است که نسبت به پیامدهای آن بی اعتنا هستند . بدون مشاوره ازدواج بدون مشاوره ژنتیکی اقدام به ازدواج میکنند از چنین افرادی چه توقعی میتوان داشت ؟ مسلما اینگونه افراد طول زندگی نیز به مسائل مهم اهمیت نداده و بی فکری موجب ناراحتی خود و خانواده خواهند شد .

یکی دیگر از مخاطرات بدترین ازدواج فامیلی گیر کردن بقیه فامیل اختلافات خانوادگی است . برخی اوقات زوج برای پا میانی از اقوام میخواهند که وساطت کنند و آرامش آنها برهم میخورد . برخی اوقات نیز برعکس . اقوام دخالت زندگی زوجها ، زندگی آنها را تبدیل به میدان کشمکش های خانوادگی میکنند . برای اینکه ازدواج موفقی داشته شیم آیا بهتر نیست بیشتر بیاندیشیم و اینهمه مشکل و خطر را به جان نخریم ؟ مرکز مشاوره آویژه ضمن آرزوی خوشبختی جوانان از آنها میخواهد مشاوره آینده خود را تضمین نمایند .

معایب بدترین ازدواج فامیلی برای رداری

معایب بدترین ازدواج فامیلی برای رداری اینست که اولا جنین برای رشد و تکامل فیزیولوژیک خود به آرامش نیاز دارد . معایب بدترین ازدواج فامیلی برای رداری اینست که این آرامش حقیقت وجود ندارد . لازم است بدانیم بیماریهایی مانند سنوم دان اثر جهش کروموزومی ماههای اول رداری بوجود می آید . بیماریهای دیگری هستند که اثر فشار روحی بر ما ردار جنین ثیر میگذارد . از زمان لانه گزینی هفت ماهگی که اعضای بدن جنین تشکیل میشود لازم است ما آرامش شد . غذای مناسب ، نشاط ونی و تحت نظر پزشک بودن از ملزومات ما ردار است . برای اینکه نوزادی سالم متولد شود .

از دیگر معایب بدترین ازدواج فامیلی برای رداری داشتن یک بیماری خانوادگی نسل و نسب است . بیماری های توارثی مانند هموفیلی که مردان بروز میکند و زنان ناقل آن هستند . این بیماری فاکتور لخته شدن خون یعنی پلاکتها وجود ندارند و بیمار اثر خونریزی جان میسپارد . این ما ردار شاید فرزند هموفیلی بدنیا نیاورد ولی تمام لحظات استرس بدنیا آوردن نوزاد بیمار را همراه خود خواهد داشت . مورد لاسمی مینور یا بیماری های روحی – روانی نیز این قضیه صدق میکند .

معایب بدترین ازدواج فامیلی از لحاظ نسبت خانوادگی

معایب بدترین ازدواج فامیلی از لحاظ نسبت خانوادگی مورد نزدیکترین نسبهای خانوادگی بیشتر است . مسائل مالی که گرینگیر براان و خواهران هنگام تقسیم میراث میشود . این مشکلات دامنگیر زوج جوان نیز خواهد شد . زندگی و آرامش آنها نیز تحت الشعاع قرار خواهد گرفت . از معایب بدترین ازدواج فامیلی از لحاظ نسبت خانوادگی اینست که دخالت و ابراز نظرهای شخصی این ازدواجها بیشتر است و چون هردو طرف فامیل هستند رعایت احترام و از طرفی اجازه ندادن برای اعمال نظر کار زوجها را دشوار میکند . ازدواج موفق ازدواجی است که آن هردو به آرمانهای مشترک خودنزدیکتر شوند نه به آرمانهای مشترک اکثر فامیل . هرچه نسبت خانوادگی نزدیکتر شد این مشکلات عدیده تر خواهند بود . یبماریهای وراثتی و ژنتیکی هم که جای خود قابل بحث و بررسی است و این ره بسیار گفته ایم .

مشکلات بدترین ازدواج فامیلی

مشکلات بدترین ازدواج فامیلی خیلی بیشتر از ازدواج دیگران است . بسیاری معتقدند ازدواج فامیلی چون شناخت بیشتر است خیلی از نگرانیها کمتر است حالیکه این نوع ازدواجها توقعات لاتر است . وقتی یک عروس یا داماد جدید وارد یک خانواده میشود از او توقع نداریم خیلی از کارهای شخصی والدین را انجام دهند . ابتدا منتظر میمانیم سبک زندگی او آشنا شویم ولی برای فرزند خواهر یا برا چنین نیست . اورا مانند فرزند خود میدانیم و همین احساس صمیمیت توقع بر می آورد . گله وشکایت بیشتر شده و گرینگیر زوج ها میشود . دیده شده که خاله یا عمه به عنوان ما شوهر یا ما زن عروس یا داماد قهر کرده و عث اختلاف بین زوجها شده است . زن عمو و زن دایی ،عمو و دایی و شوهر خاله و شوهر عمه نیز از این قاعده مستثنی نیستند .

از مشکلات بدترین ازدواج فامیلی میتوان برعکس مورد پیش ره توقعات زوج از خانواده ها بگوییم . این توقعات نیز دامنگیر والدین خواهد شد . والدین کافیست برای خانواده خود امکانات جدیدی فراهم کنند . اینجاست که عروس خانم و آقا داماد دلخور و ناراحت زن به گله میگشایند . بدترین ازدواج فامیلی همان نزدیکترین نسبت خانوادگی است که البته مانند همه موارد استثنا هم وجود دارد . این ره هم محث بعدی تقریر خواهیم کرد .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره ازدواج فامیلی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:۱۰ of History’s Worst Marriages

نویسنده: زهره حبیبی نوده

سوالات متداول

معایب اصلی ازدواج فامیلی چیست ؟

آگاهی از رازهای پنهان همسر ، انتقال بیماری ها . یکنواخت شدن اقوام به دلیل عدم ورود افراد جدید بوسیله ازدواج . اعمال نظر و ابراز نظرهای فامیل که به دخالت سلایق و امور زندگی منتهی میشود .

بدترین نوع ازدواج فامیلی چیست ؟

ازدواج کسانی که بین آنها بیماریهای ژنتیکی وجود دارد و زوج از نظر ژنتیکی شبیه به هستند . بروز بیماری های توارثی . مصداق ان روسهایی که بیش از نود صد آنها نابینا به دنیا می آیندچون این روس همه از یک نسل هستند و واقع ازدواجها همه فامیلی است .

پر خطر ترین ازدواج فامیلی کدام است ؟

پرخطرترین ازدواج فامیلی ، ازدواج دو ناقل بیماری های توارثی یا ژنتیکی است که به ظاهر سالم هستند ولی ناقل بیماری به فرزندان میشند . بیماری فرزندان دو ژن مثبت شدید تر خواهد بود که عث یک عمر پشیمانی میشود.

بیماریهای ناشی از ازدواج فامیلی

بیماریهایی مانند کم خونی توارثی که فقر آهن تفاوت دارد ( لاسمی مینور که فرزندان بصورت ب لاسمی ماژور نمود پیدا میکند ) بیماریهای روحی روانی مانند دوقطبی ، اوتیسم ، اسکیزو فرنی یا شیزوفرنی البته این بیماریها هنوز ثابت نشده که منشا ژنتیکی و وراثتی داشته شند ولی مطالعات نشان داده کسانی که مبتلا هستند نسل های قبلیش نیز این بیمارها وجود داشته اند .

توصیه های پزشکی برای ازدواج فامیلی چیست ؟

شرکت آزمایش های غرلگری پیش از ازدواج بخصوص ازدواج های فامیلی . شرکت آزمایش های غرلگری قبل از رداری . صورت مشاهده بیماری های پنهان از ازدواج خود داری کنید . بطور کلی از نظر علمی و پزشکی ازدواج فامیلی مردود شناخته میشود . چون آزمایشهای غرلگری فقط مورد زوج ها انجام میشود حالیکه بیماریهای توارثی و ژنتیکی هفت نسل قابل انتقال هستند .

بدترین ازدواج فامیلی

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۲۷:۲۹ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)