مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

معیار زنان برای ازدواج

۵٫۰
۰۱

معیار زنان برای ازدواج

معیار زنان برای ازدواج یکی از موضوعاتی است که محققان و پژوهشگران بسیاری را وا داشته است که این زمینه تحقیق کنند به نکات کلیدی و موارد روشنی خصوص معیار زنان برای ازدواج دست پیدا کنند . همین طور معیار زنان برای ازدواج یکی از سوال های همیشگی و مهمی است که ذهن هر مردی نقش می بندد بتوانند خود را به فرد ایده آل از نظر جنس مخالف تبدیل کنند .

همانطور که گفته شد تحقیقات وسیعی توسط کارشناسان حوزه های اجتماعی و خانواده و همین طور کارشناسان روابط انجام گرفته است معیار زنان برای ازدواج مشخص شود . نکته ای که خلال این پژوهش ها و آزمایشات که بر روی گروه های مختلف افراد فرهنگ ها ، موقعیت ها و سنین مختلف انجام گرفته است و به دست آمده این است که معیار زنان برای ازدواج به طور معمول هر ۱۰ سال یک ر دستخوش تغییرات و تحولات جدی می شود . به این معنا که از اولین دوره ای که فرد به عنوان یک دختر به همسر آینده خود فکر می‌کند و ذهن خود او را مجسم می‌کند ، گذشت زمان و بزرگ شدن و سیر تکامل شخصیتی معیارها و ملاک ها و ایده آل هایی که برای انتخاب همسر ذهن خود دارد نیز تغییر می کند .

معیارهای ثابت

هر چند که این میان ایده آل ها و معیار های ثابتی نیز وجود دارند اما طبیعی است که افزایش سن و تجارب مختلف زندگی و کسب آگاهی ها و دانش ها معیار زنان برای ازدواج سن های مختلف متفاوت شد . پس به جرات می توان گفت که معیار زنان برای ازدواج سن نوجوانی حدود زیادی هیچ شهتی به معیار زنان برای ازدواج سنینی مانند ۳۵ سالگی ندارد و قطعاً مسئله ازدواج موفق به معیار زنان برای ازدواج ، ارزشمند بودن و حقیقی بودن این معیارها و همین طور ثت آنها بستگی دارد .


بیشتر بخوانید:معیارهای یک پسر خوب برای ازدواج


معیار زنان برای ازدواج سنین متفاوت

معیار زنان برای ازدواج سنین متفاوت همانطور که گفته شد دچار تغییرات جدی و اساسی می شود که این نشات گرفته از تغییرات شخصیتی و بلوغ شخصیتی است که افزایش سن انسان به وجود می آید و کاملا طبیعی می شد . معیار زنان برای ازدواج سنین متفاوت به طور معمول از معیار های ظاهری و سطحی به معیارهای معنوی و حقیقی تغییر پیدا می‌کند . برای مثال معیار زنان برای ازدواج سنین متفاوت به شرح زیر است . زنان ۱۸ ۲۴ سال ، معیارهایی مانند زییی ظاهری و وجود سلایق مشترک مانند خواننده مورد علاقه و یا ورزش مورد علاقه و همینطور مورد یید بودن دوسن می شد . زنان بین ۲۵ ۳۵ سال بیشتر به موقعیت اجتماعی فرد و قتمند بودن و ثیرگذاری او و همینطور تناسب ظاهری و وضعیت شغلی توجه می‌کند .

معیار زنان ۳۵ ۴۵ ساله معمولاً ویژگی های مثبت شخصیتی مانند اخلاق خوب ، پختگی و کمال ، اقتدار و استقلال می شد و طبیع کنار این ها وضعیت مادی نیز دارای اهمیت است و مواردی که معیار زنان برای ازدواج سنین بیش از ۴۵ سال مطرح است ، ویژگی هایی مانند ثت مالی ، ثت شخصیتی ، اعتماد و احترام و روابط اجتماعی احترام‌ آمیز مطرح میشد . معیار زنان برای ازدواج سنین متفاوت به تفاوت های فردی و همینطور شرایط تربیتی و شرایط زندگی نیز بستگی دارد به طور مثال فردی که وضعیت مالی مطلوبی به سر میبرد ممکن است هرگز وضعیت مالی طرف مقابل برای او اهمیتی نداشته شد یا شخصی که تحصیلات بخصوصی ندارد توقع مک تحصیلی خاصی نیز از همسر آینده خود نداشته شد .


بیشتر بخوانید:خصوصیات دختر خوب برای ازدواج


مهم ترین معیار زنان برای ازدواج

مهم ترین معیار زنان برای ازدواج از فردی به فرد دیگر به دلیل تفاوت های ذاتی و فطری انسان ها و همینطور رنج های سنی مختلف متفاوت می شد . از این رو مهمترین معیار زنان برای ازدواج را نمیتوان به صورت یک لیست به تمامی افراد تعمیم داد چرا که ممکن است یک معیار مانند تحصیلات دانشگاهی برای یک فرد جزو اولین معیارها و مهمترین ها شد اما برای فردی دیگر هیچ اهمیتی نداشته شد از این رو مهم ترین معیار زنان برای ازدواج را میتوان گفت که امری نسبی و سلیقه ای است .

اما به طور معمول و طبق نظرسنجی‌ های صورت گرفته داشتن ویژگی های شخصیتی و اخلاقی مثبت مانند روابط اجتماعی خوب ، ادب و نزاکت ، خوش اخلاقی ، وفادار بودن ، متعهد بودن ، مسئولیت پذیر بودن ، مستقل بودن و مقت بودن و همینطور ویژگی های غیر معنوی مانند تناسب ظاهری و ثت مالی و شغلی از مهم ترین معیار زنان برای ازدواج می شد اما طبیع این معیارها می‌توانند از فرهنگی به فرهنگ دیگر ، از قومی به قومی ، دیگر و حتی واحد کوچکتر از خانواده ای به خانواده دیگر متفاوت شد و ترتیب اولویت بندی آنها نیز مختلف شد یعنی ممکن است برای یک فرد زییی ظاهری اولین ملاک و تحصیلات دانشگاهی آخرین ملاک شد اما برای فردی دیگر تحصیلات دانشگاهی بر هر معیار دیگری ارجعیت داشته شد پس تعیین معیارها نمی‌تواند برای همگان به یک صورت شد .


بیشتر بخوانید:دغدغه های ازدواج جوانان چیست ؟


ملاک ها و معیار زنان برای ازدواج

ملاک ها و معیار زنان برای ازدواج یکی از مهمترین مسائلی است که مشاوره ازدواج ید مطرح شود یعنی زوج می‌توانند پیش از تصمیم قطعی برای ازدواج کلاس های مشاوره خانواده و یا مشاوره خانواده و روانشناسی معیار ها و ملاک های خود را به طور واضح و سریع بیان کنند جلسات متعدد مشاوره ازدواج بتوانند به تصمیم ستی این ره دست پیدا کنند که آیا طرف مقابل فرد مناسبی برای آنها میشد یا خیر .

ملاک ها و معیار زنان برای ازدواج بع عوامل مختلفی می شد . این که فرد بر اساس چه ارزش هایی تربیت پیدا کرده است و اینکه چه شرایطی رشد و تکامل یافته و همینطور ثیرات مستقیم و اثرگذار آموزش و پرورش جامعه و وضعیت و موقعیت شخصی فرد عواملی هستند که تعیین می کنند میان گزینه‌ های مختلفی که برای معیار انتخاب همسر وجود دارد ، کدام گزینه ها برای فرد پررنگ‌ تر و ترتیب اولویت بندی آنها بر چه اساسی شد . پس این تفاسیر هرگز نمی‌توان یک لیست مشخص را به صورت قانون این ره تدوین کرد .


بیشتر بخوانید:تهدید ها و فرصت های ازدواج اینترنتی چیست ؟


معیارهای زنان برای ازدواج

معیارهای زنان برای ازدواج مسئله ای است که هم جمع زنان مطرح است و هم جمع مردان . معیارهای زنان جمع زنان و گفتگو این ره برای هم فکری و سنجش ستی و ناستی و رسیدن به معیارهای ست بر اساس تجارب و نظرات دیگران می شد و جمع مردانه نیز اهمیت این موضوع برای کشف معیارهای زنان برای ازدواج و تلاش برای دست پیدا کردن به این معیارها می شد .

مشاوره ازدواج می تواند به هر دو دسته این زمینه کمک کند تفسیر معیارهای حقیقی ازدواج و تعیین ملاک هایی که هرگز کمرنگ نمی‌شوند و اهمیت خود را از دست نمی دهند بتوانند زوج را به سمت تصمیمات صحیح و به دنل آن ازدواج موفق سوق دهند . نکته مهمی که این زمینه وجود دارد این است که معیارهای زنان برای ازدواج به هیچ عنوان امری نیست که آن را توجه به مقایسه نابجای خود دیگران و همینطور تقلید از دیگران تعیین کرد چرا که این معیار ها بسیار شخصی و منحصر به فرد می شند و ید توجه به موقعیت ، شخصیت ، اهداف اعتقادات و اندیشه خود شخص تعیین شوند و هیچ تقلید و تحمیلی نید آن دخیل شد .


بیشتر بخوانید:اهمیت سن ازدواج موفق


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره خانواده و روانشناسیخدمات متنوعی را زمینه مشاوره تلفنی ازدواج موفق به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Marriage: Criteria & Choice

معیار زنان برای ازدواج

9099072025


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۰۴:۳۹ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)