مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده .

مشاوره تلفنی روانشناسی و خانواده

حل اختلافات زناشویی چگونه ممکن است؟

5 / 5 ( 1 vote )

اختلافات زناشویی را چگونه حل کنیم؟

حل اختلافات زناشویی نسبت به نوع مشکل و البته عواملی نظیر فرهنگ طرفین، سن سطح تحصیلات و همچنین سطح اجتماعی دوطرف میتواند متفاوت شد. گاهی حل اختلافات زناشویی ید بین خود زن و شوهر صورت بپذیرد. چون بهترین نوع حل و فصل کردن مسائل مربوط به زندگی مشترک به گونه ای است که موضوع مورد نظر حد امکان از فضای خصوصی زن و شوهر خارج نشود.

صورتی که ابعاد و عمق اختلافات وسیع تر شد بزرگترهای دو خانواده یعنی افراد موثر و تجربه میتوانند برای مشکل گشایی و کمک به زوجین وارد عمل شوند. البته بزرگترها ید توجه داشته شند که این موقعیت ها از انصاف و تعادل خارج نشوند و کمک آنها تبدیل به خیانت زندگی زوج نشود. موارد پیچیده تر نیز عاقلانه ترین کار بهره بردن از مشاوره خانواده یا مشاوره زناشویی و زندگی مشترک میشد که از پرکاربردترین زیرشاخه های علم روانشناسی هستند.

بهترین شیوه حل اختلافات زناشویی چیست؟

شیوه حل اختلافات زناشویی همانطور که ذکر شد بسیار متفاوت است. زمانی که زوجین برای حل مشکلات به وجود آمده زندگی زناشویی مشاوره روانشناسی را انتخاب میکنند معمولا سریع تر و کیفیت لاتری به نتیجه دلخواه میرسند. این به خاطر این است که روانشناسی که حوزه مشاوره خانواده فعالیت میکند به صورت روزمره این مشکلات و البته مورد موضوعات مختلف سر و کار دارد. او ممکن است مشکلی که برای اولین ر برای زن و شوهر به وجود آمده را برای چندین ر و برای افراد مختلف حل کرده شد. بخاطر همین آگاهی یک روانشناس میتواند انتخاب شیوه حل اختلافات زناشویی برای زوجین مختلف موفق تر شد. معمولا روانشناسان از شیوه های زیر برای حل مشکلات زناشویی استفاده میکنند:

  • روانکاوی برای حل تعارضات فردی
  • از ابهام آوردن شرایط زندگی افراد پیدا کردن مشکل اصلی
  • تشخیص بیماری روانی احتمالی زوجین

چگونگی حل اختلافات زناشویی

چگونگی حل اختلافات زناشویی توسط روانشناس به سبک و شیوه او کار کردن بستگی دارد و هر مشاور ممکن است روش خود را برای حل مشکلات زناشویی داشته شد. برای اینکه بیشتر چگونگی حل اختلافات زناشویی توسط روانشناس آشنا شویم به این موارد دقت کنید:

  • برخی روانشناسان از تشکیل جلسه سه نفره و گفته شدن مشکلات زن و شوهر به صورت رو رو استفاده میکنند.
  • برخی روانشناسان زن و مرد را به صورت جداگانه ویزیت میکند.
  • بعضی از روانشناسان که دیدگاه زیستی به مسائل دارند مراجعان خود را از زاویه پزشکی نیز مورد بررسی قرار میدهند و ثیر بیماری ها و مشکلات روان تنی را مرجعان خود مورد واکاوی قرار میدهند.

روانشناسی مشکلات زناشویی چه کمکی به زوجین میکند؟

روانشناسی مشکلات زناشویی علاوه بر حل مشکلات موجود بین زن و شوهر پیشگیری از بروز تنش رابطه نیز برای زنان و مردان برنامه های زیادی دارد. اینجا به چند نکته برای پیشگیری از بروز اختلافات زناشویی اشاره میکنیم:

  • روانشناسی مشکلات زناشویی دائم کید میشود که زوجین وقت مناسب را برای حرف زدن انتخاب کنند نتیجه دلخواه حاصل شود.
  • زوجین حتما ید اهمیت برطرف شدن نیاز جنسی و ثیر آن بر کیفیت رابطه زناشویی را ک کنند.
  • رازداری از جمله مواردی است که همه شیوه های روانشناسی زناشویی به عنوان تحکیم کننده رابطه از آن یاد میشود.

بهترین نکات برای مدیریت اختلافات زندگی زناشویی کدام است ؟

مدیریت اختلافات زندگی زناشویی بسته به نکاتی میشد که زوجین ملزم به رعایت آنان هستند. برخی از اعمالی که مدیریت اختلافات زندگی زناشویی کارآمد هستند عرتند از:

  • هیچ زوجی پیدا نمی شود که کاملا به هم شبیه شند. زوجین ید تلاش کنند که بیشتر روی نقاط اشتراکشان تمرکز کنند نقاط اختلاف.
  • زن و مرد نید حضور جمع اختلافات خود را مطرح کنند. این کار معمولا عواقب خوبی را به دنل ندارد.
  • برای مدیریت بهتر زندگی به زوجین اللخصوص زوجین کم تجربه تر پیشنهاد میشود که از مشاور کمک بگیرند.

اختلافات خانوادگی و طلاق چه ارتطی هم دارند؟

اختلافات خانوادگی و طلاق رابطه تنگاتنگی یکدیگر دارند. شاید نگاه اول اختلافات خانوادگی و طلاق از هم فاصله داشته شند ولی حقیقت چیز دیگری است. به وجود آمدن اختلاف بین زن و مرد یک امر طبیعی است ولی زوجین حتما ید بدانند که نید بخاطر آرام شدن شرایط لحظه موضوعات بین خود و همسرشان حل نشده قی بماند. وقتی اختلافات بین زن و شوهر نادیده گرفته میشود و آنها به اسم مدیریت زندگی دائم مشکلات را نادیده میگیرند، کم کم پای بی میلی به همسر، وغ ، خیانت و خیلی از آسیب ها به زندگی زوجین ز میشود که زمینه را برای جدایی و طلاق فراهم میکند. اختلافات خانوادگی و طلاق و رابطه بین آنها را زوجینی بهتر ک میکنند که به دلیل عدم رعایت موارد ذکر شده متحمل آسیب های زیادی شده اند.

دیدگاه روانشناسی مورد حل اختلافات زناشویی چیست؟

زندگی مشترک زمان های زیادی وجود داره که دو طرف دچار اختلاف و دعوا میشوند البته بخشی از این دعواها طبیعی هست چرا که دو نفر که کاملا هم‌ متفاوت هستند. وقتی کنار هم قرار میگیرند اختلاف نظر هاشون طبیعیه و حتی از قدیم گفته میشد که دعوا نمک زندگی هست.
اما آنچه مهم است اینه که ما چگونه دعوا و اختلاف را مدیریت کنیم به اصل رابطه آسیب نزند.
پس به جای اینکه به دنل این شید که زندگیتون اختلاف وجود نداشته شد که از محالات هست به دنل این شید که چگونه اختلافات رو حل کنید.

  • گام های اول و دوم اختلافات زناشویی کسب تفکر منطقی و همدلی برای ایجاد گفتگوی مناسب است.

این مطلب میخواهیم به یک نکته اساسی که حل اختلافات زناشویی مهم هست اشاره کنیم که مسفانه عدم توجه به اون خیلی مشکلات را ایجاد خواهد کرد و ید حتما ان را رعایت کنیم. وقتی یک زن و مرد دچار اختلاف نظر میشوند یه رابطه ساده دو طرفه وجود داره که اون نهای دو فرد وجود دارند که اختلاف نظر دارند و خیلی ساده گفتگو میشه به حل اون پرداخت و حرفهای هم رو شنید و حتی اظهارنظر هم کرد و انرژیشون بر روی هم متمرکز میشود.

اما مسفانه بسیاری از زوجین هنگام مواجهه اختلاف همسرشون بلافاصله پای دیگران را وسط میکشند چه این نیت که همسرشون رو محکوم کنند و چه این نیت که از همسرشون حتی دفاع کنند.
مثلا یک خانم از مردش به خاطر رفر نامناسب ما ایشون شکایت میکنه و میگه ایشون فلان حرف رو بهم زده و اون آقا یا به ماخانم زنگ میزنه که چرا دخترتون پشت سر ما من داره حرف میزنه بخواد خانمش رو محکوم کنه یا به ما خودش زنگ میزنه که چرا این کار رو خانمم کردید و بخواد از خانمش دفاع کنه.
بیشتر این موارد شما مشاهده خواهید کرد که بعد از این رفر زندگی شما دچار مشکلات زیادی میشود وحتی اصل مساله فراموش میشود و حتی گاها مرز جدایی پیش میرود.

دلیل این اتفاقات این هست که حضور افراد خواه از خانواده خودمان یا همسرمان اون رابطه ساده زن و شوهری که داشتیم دچار پیچیدگی میشود.

چرا که اگر اون رابطه قبل فقط دو نفر بودند که هم حرف میزدند و از خودشون دفاع میکردند حالا ید حرفهای یک یا چند نفر دیگه رو هم بشنوند و از خودشون دفاع کنند و این عث میشود انرژی که صرف فقط همسرشون میشد را تقسیم کنند از طرفی حضور افراد دیگر این اختلاف هم زن و هم مرد سعی میکنند اون فردی که وارد این رابطه شده برای دفاع از خودشون و برای مقابله همسرش ائتلاف کنند و این خود عث برهم خوردن تعادل رابطه میشود.

از طرفی شخصی که وارد این رابطه شده نه آنچنان که ید زن و شوهر رو ک میکنه و هم نمیتونه بی طرفی خودش رو داشته شه

چرا که لاخره به یکی از زن و مرد وابستگی نسبی داره و سته که ابتدا ممکنه جوری رفر کنه که بخواد بی طرف شه ولی ادامه حتما طرفداری خواهد کرد.

پس آنچه که ما میخواهیم بگوییم این است که آنجایی که امکان دارد ابتدا اختلافات را گفتگو یکدیگر حل کنیم و نگذاریم احساسات اولیه اختلاف ما را چنان هیجانی بکنه و عث بشه خودمان زمینه دخالت دیگران را فراهم کنیم چراکه به قول قدیمی ها گرهی را که دست ز میشه دندان ز نمیکنند.
البته اگر دیدیم اختلاف خیلی شدیدتر داره میشه و دو نفر نمی توانند به نتیجه واحدی حل اون برسند حتما افرادی که صلاحیت مشاوره و گفتگو کردن دارند که این افراد میتوانند یک مشاوره متبحر و یا فردی فرهیخته از خانواده دوطرف شند مساله رو مطرح کنیم.
پس گام سوم اختلافات زناشویی پس از گامهای اول و دوم که تفکر منطقی و همدلی بود، جلوگیری از پیچیده شدن مساله عدم ایجاد دخالت دیگران هست.

سوالات متداول

آیا دخالت زندگی زوجین توسط والدین مفید است؟

اگر کنترل زندگی را از دست زن و مرد خارج کند و آنها تصمیم گیرنده های اصلی برای زندگی نشد بسیار مضر است.

طلاق عاطفی یعنی چه؟

طلاق عاطفی یعنی زن و شوهر به صورت قانونی و ظاهرا زندگی مشترک به سر میبرند ولی به لحاظ عاطفی کششی به هم ندارند.

سه مورد از آسیب های خطرناک زندگی زناشویی چیست؟

خیانت ، تحقیر کردن یکدیگر، دوری زن و مرد از لحاظ عاطفی

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید. منبع: (۳ Ways to Resolve Conflict in Marriage )

حل اختلافات زناشویی چگونه ممکن است؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۴:۵۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

چگونه نشانه های زندگی ناموفق بشناسیم ؟

5 / 5 ( 1 vote )

چرایی ناکامی زندگی مشترک !

نشانه های زندگی ناموفق اکثر روابط زناشویی یکسان است. معمولا بعضی از این نشانه ها آشکار و بعضی دیگر کاملا نهفته است. گاهی زوجین نمی دانند که مشکل اصلی شان چیست، فقط می دانند که ادامه این زندگی برایشان سخت و دشوار است. بعضی از زوجین بعد از مراجعه به مشاوره ازدواج زه میتوانند علت را ریشه یابی کنند. نشانه های زندگی ناموفق معمولا به وسیله روابط زناشویی و جنسی کمرنگ می شود. بعضی از زوجین همین که نیازهای اولیه شان مثل نیازهای جنسی وخورد و خوراکشان مین شود برایشان کافی است و علاقه ای به کش دادن مشکلات ندارند.

اما جالب است بدانید که بی تفاوتی نسبت به مشکلات یکدیگر، کار را آینده سخت تر خواهد کرد. اولین توصیه ما به زوجین این است که برای جلوگیری از این مشکلات، چند جلسه به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کنند و ببینند آیا اصلا برای هم مناسب هستند یا نه. اجازه دهند یک فرد خبره و تجربه نظرش را این رابطه بیان کند.

زمانی که نشانه های زندگی ناموفق بروز می کند چه زمانی است؟

زمانی که نشانه های زندگی ناموفق بروز می کند زمانی است که دو طرف قبلا حس کنند که علاقه شان نسبت به هم کم شده است. اکثر مشاوران ازدواج هشدار می دهند که اگر زوجین به دنل ازدواج موفق و دوام هستند ید هم صحبت کنند. زیرا زمانی که نشانه های زندگی ناموفق بروز میکند دیگر فرد به آخر خط رسیده و واقع صبرش تمام شده است و این جسارت را به خود می دهد که حرف از طلاق بزند. همین طلاق های عاطفی که امروزه نیز ب شده ناشی از زندگی مکانیکی بدون عاطفه و عشق است.

این شرایط:

  • زوجین دوست دارند وقتشان را بدون هم و دوسنشان بگذرانند.
  • بهانه گیر می شوند.
  • علاقه ای صحبت همسرشان ندارند و بیشتر وقت خود را تلگرام و اینسگرام و دیگر وسایل ارتط جمعی می گذراند.
  • این جسارت را به خود می دهند که دعواها اسم طلاق را بیاورند.
  • بی مسئولیتی این خانواده موج می زند و به اصطلاح هر کسی راه خود را می رود.

نشانه های زندگی ناموفق

نشانه های زندگی ناموفق زندگی زوجین به شرح زیر است:

  • صمیمت و عشق این خانواده ها کمتر است.

از نشانه زندگی ناموفق، کمرنگ شدن عشق و محبت و صمیمت میان زن و شوهر است. زوجین دقیقا مانند هم خانه کنار هم زندگی میکنند و هیچ وجه مشترکی هم ندارند. علاوه بر آن، رابطه زناشویی این دسته از زوجین کمتر می شود. البته میزان صمیمت و عشق ارتطات جنسی متفاوت است. صمیمیت یعنی بدون اینکه توقعی از هم داشته شید به یکدیگر محبت کنید و عشق بورزید.

  • دعوا و مشاجرات بیشتر می شود

دعوا و مشاجرات خانوادگی واقع آغاز مشکلات زناشویی است. معمولا این زوجین از همان اوایل رابطه ید به مشاوره ازدواج مراجعه کنند چون اصلا حرف هم را نمی فهمند. این زوجین ید هر چه زودتر راهکاری برای این مشکل پیدا کنند. اولین مساله این است که این زوجین به دنل بهانه گیری هستند. اگر واقعا نمی توانید هم زندگی کنید بهانه های بی مورد نگیرید. رو راست به همسرن بگویید به این علت و به آن علت قصد ادامه زندگی را ندارید.

  • بی اعتمادی

نشانه دیگر ازدواج ناموفق این است که زوجین مانند سابق به یکدیگر اعتمادی ندارند. اگر شما به همسرن بی اعتماید شید ید فاتحه این نوع روابط را بخوانید. چون پس از مدتی دیگر هیچ امیدی به آینده نخواهید داشت.

  • افزایش بی احترامی ها
  • خشم و اضطراب زن و شوهر نسبت به هم و به آینده
  • بهانه گیری های بی مورد
  • حسادت نسبت به موفقیت های یکدیگر
  • تهدید به طلاق
  • سرزنش کردن مدام
  • انتقاد کردن و تو سری زدن به یکدیگر
  • تهدید به طلاق
  • حرف های تلخ و دل شکنی های مدام
  • کنترل کردن هم

نیز از دیگر نشانه های زندگی ناموفق است.

منتهی شدن یک زندگی به طلاق چطور اتفاق می افتد؟

منتهی شدن یک زندگی به طلاق ناشی از بی تفاوتی مورد مشکلات زوجین و عدم پیشگیری و عدم مراجعه به مشاوره خانواده و تحقیق نکردن و نداشتن اطلاعات کافی زن و مرد از یکدیگر است. راه هایی که می توان به شما تشخیص طلاق به شما کمک می کند شامل موارد زیر است:

  • خشم و عصنیت زوجین
  • عدم توافق مورد اکثر مسائل (شخصی-زناشویی- خانوادگی)
  • طغیان کردن
  • عدم پذیرش مسئولیت و بی تفاوتی نسبت به مسائل زندگی
  • عدم ک زن بدن
  • یادآوری خاطرات بد
  • نامهرنی
  • حسادت بی مورد
  • توقع بیش از حد زوجین از یکدیگر و تحت فشار قراردادن یکدیگر
  • مشاجره و بحث های طولانی مدت

می تواند از جمله موارد منتهی شدن یک زندگی به طلاق شده است.

اثرات یک ازدواج ناموفق

اثرات یک ازدواج ناموفق علاوه بر اینکه روی شخص و خانواده مشهود است، روی اجتماع نیز کاملا حس می شود. قطعا شخصی که طلاق گرفته چه به لحاظ روحی و چه جسمی وضعیت نابسامانی قرار می گیرد. این شرایط رابطه مستقیم بر روی فعالیت های اجتماعی او هم اثر خواهد گذاشت. اثرات یک ازدواج ناموفق عرت است از :

  • بیماری های روحی و جسمی

معمولا ازدواج های ناموفق به دلیل جو متشنج خانواده، زوجین استرس لایی رو تحمل می کنند. همین استرس لا و اعصاب خراب عث می شود فرد معرض بیماری های خطرناکی قرار گیرد. همین استرس لا و اعصاب خراب عث می شود فرد معرض بیماری های خطرناک روحی و روانی مانند افسردگی و بیماری های جسمی دچار شود. به همین دلیل توصیه می شود حدالامقدور بعد از طلاق به مشاوره خانواده مراجعه کنید آثار منفی طلاق کمتر شود.

نحوه برخورد ناکامی ازدواج

نحوه برخورد ناکامی ازدواج نیاز به عزم و اراده فرد دارد. معمولا تمام روانشناسان توصیه می کنند زمانی که اتفاق بدی زندگی ن رخ می دهد مانند مرگ عزیزان، مشکلات مالی و … ابتدا بپذیرید که این اتفاق افده و اینکه ید برای این مشکل راه حلی بیاندیشید.

سعی کنید فعالیت خو ا اجتماع بیشتر کنید.

سعی کنید دوسن خوب آشنا شوید.

اگر فرزندی دارید که شما زندگی می کند سعی کنید او را دوسن خوب آشنا کنید یا کلاس هایی ثبت نام کنید که وقت و انرژی زیادی از شما بگیرد دیگر فرصتی برای انرژی منفی نداشته شید.

تمرین کردن فراموش کردن گذشته نیز می تواند از دیگر موارد نحوه برخورد ناکامی ازدواج شد.

سوالات متداول

شوهرم ۶ سال از من کوچکتره، من نمی تونم بچه دار بشم و الان هم شوهرم هم سر ناسازگاری من داره. به نظرتون میشه به ادامه زندگی اون امیدوار بود؟

مشکل شما ید صحبت و گفتگو حل بشه، این زمینه مشاوره خانواده کمک زیادی بهتون می کنه. اگه به هیچ وجه مایل به ادامه زندگی شما نیست پس بهتره فراموشش کنید.

من و همسرم خواست کردیم توافقی از هم جدا شیم اما همسرم دوست نداره که من مشاوره بیاد. جلسه آخر هم مشاوره حقوقیه. چطور میشه فهمید نظر مشاوره طلاق چیه؟

اگر همسرتون از اومدن به جلسه حقوقی امتناع کردن احتمالا مشاوره طلاق، رای رو به طلاق می ده و توافقات را به دادگاه اعلام می کنه. صورتی که طلاق توافقی شه.

آیا بعد از طلاق غیابی زن می تونه بعد از مدتی مهریه ش رو طلب کنه؟

بله اگر مهریه اش رو نبخشیده شه می تونه آن رو مجددا از مرد طلب کنه.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید. منبع: (۲۰ Signs You’re Succeeding In Life Even If You Don’t Feel …)

چگونه نشانه های زندگی ناموفق بشناسیم ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ دی ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۱۹:۰۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

معیارهای ازدواج از دیدگاه اسلام چیست ؟

5 / 5 ( 1 vote )

چگونگی انتخاب همسر از دیدگاه اسلام!

معیارهای ازدواج از دیدگاه اسلام قطعا مطابق ارزش های دینی- مذهبی و اعتقادی فرد تنظیم شده است. البته این مورد بسیار مهم است که معیارهای اسلامی زنان و مردان هم متناسب و یکسان است. به همین دلیل به زوجین توصیه می شود علاوه بر صحبت مورد مسائل مهم زندگی و ازدواج از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرند. مخصوصا زوجینی که معیارهای معنوی و مذهبی آن ها یکی نیست به احتمال زیاد آینده مشکل مواجه می شوند. مسائل فرهنگی و اعتقادی از مهم ترین شاخص هاست. هر چه زوجین این زمینه به یکدیگر نزدیک تر شند زندگی شان دوام بیشتری خواهد داشت و دیگر نیازی نیست که چند ماه بعد برای زندگی شان به مشاوره خانواده مراجعه کنند.

خانواده کانونی است که اعتقادات مذهبی عث رشد ورهای دینی شان شده واین اعتقاد از نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند. خداوند متعال می فرماید : “هو الذی خلقکم من نفس واحده و جعل منها زوجها لیسکن الیها ” او خدایی است که همه شما را از یک جنس آفرید و همسرش را نیز از جنس او قرار داد کنارش بیاساید.

هم جنس بودن و هم کف بودن همسر این آیه به وضوح مشخص است. بزرگان و روانشناسان اعتقاد دارند هم سان بودن زن و مرد به خصوص مورد مسائل فرهنگی و اعتقادی به زندگی معنا می دهد. برخی از زوجین بعد از مراجعه به مشاوره ازدواج متوجه می شوند بیشتر این اختلافات به خاطر اختلافات فرهنگی است. این مقاله قشد داریم به معیارهای ازدواج از دیدگاه اسلام بپردازیم.

اصلی ترین معیارهای ازدواج از دیدگاه اسلام چیست؟

اصلی ترین معیارهای ازدواج از دیدگاه اسلام ایمان و پایبندی به اصول و ارزشهای دینی است.

  • ایمان

مردان و زنان ایمان و تقوا علاوه بر اینکه آرامش زندگی شان را تضمین می کنند ، والدین خوب و صالحی برای فرزندانشان خواهند بود. جایی خداوند متعال می فرماید: هر کس به خاطر فردی دیندار ازدواج کند خداوند همه دنیایش را برای او فراهم میکند.

  • اخلاق نیکو

اخلاق نیکو یکی از اصلی ترین معیارهای ازدواج از دیدگاه اسلام است. اخلاق نیکو عفت، امانت داری، وفای به عهد، مهرنی زن و فرزند و همسر و رعایت حقوق دیگران ، رعایت حجاب، نجابت جمله صفاتی است که اسلام برای انتخاب همسر مورد استفاده قرار می گیرد.

  • اصالت خانوادگی

اصلی ترین معیارهای ازدواج از دیدگاه اسلام اصالت خانوادگی است. ورها و عقاید و رفر و دینداری و تقوا و خدا ترسی و اخلاق نیک و ترک گناه مواردی است که به دید همه انسان ها خوب و نیکو است. اسلام به عنوان کامل ترین دین کاملا به این موضوع پرداخته است. چه بسا خانواده هایی که به لحاظ فرهنگی اختلاف زیادی هم دارند و این اختلاف ورها و عقاید عث شده کارشان به طلاق بیانجامد. زندگی این خانواده ها معمولا بدانند کمک مشاوره ازدواج غیر ممکن است و برای کوچکترین چیزها به مشکل بر می خورند.ر

اهمیت معیارهای ازدواج از دیدگاه اسلام چیست؟

اهمیت معیارهای ازدواج از دیدگاه اسلام ابعاد زیادی مورد بررسی قرار گرفته است. معیارهایی مانند، هم ترازی فکری و علمی، همیی دینی و فرهنگی مسائل صمیمی و ظاهری و تناسب سنی ایمان و تقوا نقش بسیار مهمی انتخاب همسری ایده آل و خوب دارد.

چنانچه امام حسن (ع) می فرماید: مردان و زنانی تقوا ازدواج کنید که اگر شما را دوست دارند شما را گرامی بدانید و اگر دوستن ندارند به شما ستم نمی کنند.

اهمیت معیارهای ازدواج از دیدگاه اسلام به قی مهم است که هم کف بودن و هماهنگ بودن را مهم ترین اصل انتخاب همسر می دانند. به همین دلیل توصیه می شود قبل از ازدواج حتما به مشاوره پیش از ازدواج مراجعه کنید.

ملاک های ازدواج موفق قرآن چگونه است؟

از ملاک های ازدواج موفق قرآن می توان به هم سنخ بودن زوجین نجابت اشاره کرد. چنانچه خدا سوره نور می فرماید” زن های پلید مردان پلید و زن های پاک برای مردان پاک ازدواج کنند”. این هم سنخ و هم کف بودن قرآن بسیار حائز اهمیت است. چه دوستی چه مسائل اجتماعی و مهم تر از همه ازدواج ید حتما مورد نظر قرار بگیرد.

از دیگر ملاک های ازدواج موفق قرآن که بسیار مهم است نجابت است. قطعا هر زن و مرد مسلمانی دوست دارد پاکدامن بماند و آینده نیز فردی پاکدامن ازدواج کند.

امام صادق (ع) می فرماید: هر گاه قصد ازدواج کردید، قبل از آن دو رکعت نماز بخوانید و از خدا همسری امین و عفیف و متواضع و دیانت و نجیب طلب کنید. کسی که روی حفاظت از ناموسش اهمیت زیادی قائل شد.

چگونگی انتخاب همسر از نگاه دین به چه صورت است؟

چگونگی انتخاب همسر از نگاه دین معمولا اینگونه است که توافق دو طرف بر سر مسائل تمام مسائل فرهنگی و اعتقادی ید گام اول موضوع صحبت ها شد. خوب اینکه یک زن مردی ازدواج کند که تمام مسائل همسرش رابطه داشته شد کار سختی است. معمولا ابتدای بحث ید اعتقادات خود را صریح و واضح اعلام کند. اگر پاسخ آن شخص هم مانند شما شد معمولا ابتدای کار بهتر است اعتقادی و فرهنگی دقیقا مناسب شما شد. هر اندازه اشتراکات اعتقادی و مذهبی بیشتر شد زندگی آرام تر و دوام تری خواهید داشت. به همین دلیل چگونگی انتخاب همسر از دیدگاه اسلام کمی معیارهای انتخاب همسر مکاتب و ادیان مختلف متفاوت است. بهتر است برای اطمینان از این اشتراکات به مشاوره خانواده مراجعه شود.

بهترین سن ازدواج از دیدگاه اسلام چند سال است؟

بهترین سن ازدواج از دیدگاه اسلام گذشته و زمان پیامبر اسلام برای دختران ۹ سال و پسران ۱۵ سال بود. ولی امروزه سن ازدواج دختران و پسران لاتر رفته است ومعمولا پسران و دختران متوسط ۳۰ سال است. البته خداوند متعادل قرآن سن ازدواج خاصی تعیین نکرده است. ولی به نظر مراجع دینی سن ازدواج از دیدگاه اسلام معمولا بعد از بلوغ جنسی و زمانی است که انسان به ک کاملی از خود می رسد.

سوالات متداول

چند سالی است که پسری رابطه دارم و قصد داریم ازدواج کنیم. خانواده ها به لحاظ اعتقادی فاصله زیادی دارند. آیا این ازدواج به صلاح است؟

اگر احساس می کنید این مشکل وارد زندگی شما می شود بهتر است آن را نادیده بگیرید و مرا ممکن است آینده دچار مشکل شوید.

آیا می توان اعتقادات همسر را تغییر دهیم؟

قطعا نه. میل و گرایشات مذهبی چیزی است که زور و جبر از بین برود. بهتر است هم کیش و هم کف خود ازدواج کنید.

به نظر شما ازدواج شخصی بی دین به صلاح است؟

قطعا نه… به احتمال زیاد این شخص دچار مشکلات متعددی می شوید. دین عث می شود که بعضی موارد ترمز فرد برای انجام کارهای زشت کشیده شود. ممکن است این شخص اتفاقات بدی را تجربه کنید. به صلاح نیست این فرد ازدواج کنید. اگر فکر می کنید او کسی است که میتواند شما را خوشبخت کند قبل از هر چیز به مشاوره پیش از ازدواج مراجعه کنید.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید. منبع: ( Chapter Five: Criteria of Spouse Selection …)

معیارهای ازدواج از دیدگاه اسلام چیست ؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۱۹:۲۴ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

بهترین شیوه انتقاد از همسر چیست؟

5 / 5 ( 2 votes )

راه ست انتقاد از همسر چیست؟

انتقاد از همسر میتواند از مهمترین مهارت هایی شد که هر فرد مهلی ید زندگی مشترک از آن برخوردار شد. همه زندگی های زناشویی و همه جوامع بشری موقعیت ها و شرایطی پیش می‌آید که آن زنان و مردان مورد موضوعی خاص از عملکرد و رفر همسر خود ناراضی شند و نسب به او اعتقاد داشته شند . اما به راستی انتقاد از همسر چگونه ید صورت بگیرد که هم اثربخشی لازم را داشته شد و هم اینکه به تعادل روانی زندگی مشترک آسیبی وارد نکند؟ این متن به پاسخ این سوال میپردازیم . مشاوره زناشویی راه های زیادی را به زوجین پیشنهاد میکند که بتوانند ست و مفید و موثر انتقادهای خود را همسرانشان مطرح کنند. ادامه توضیحات بیشتری راجع به نحوه انتقاد کردن زندگی مشترک را ارائه میکنیم.

بهترین شیوه انقاد از همسر کدام است ؟

شیوه انتقاد از همسر میتواند بسته به شرایط یا ویژگیهای او متفاوت شد. مورد شیوه انتقاد از همسر نکاتی قابل توجه است که ادامه به برخی از آنها میپردازیم:

  • مشاوره خانواده بر این نکته کید میشود که انتقاد از همسر حتما ید حریم خصوصی زندگی زوجین اتفاق بیفتد . انتقاد کردن از همسر جمع اغلب اوقات عث به وجود آمدن اغتشاش بین زن و مرد میشود.
  • زوجین حتما ید مورد موضوع مورد انتقاد اطمینان حاصل کنند و مورد موضوعی که راجع به آن شک دارند زمان اطمینان حرفی به میان نیاورند.
  • نحوه انتقاد کردن همسران از یکدیگر ید ملایمت و عطوفت همراه شد. حرف زدن پرخاشگری اصولا هر شرایطی را بدتر میکند.
  • مشاوره ازدواج هم به زوجین کم تجربه آموخته میشود که انتقاد از همسر ید پایه و اساس واقعی و منطقی داشته شد بتواند به ق کافی موثر واقع شود.
  • گاهی زوجین انتقاد را کمک یک واسطه به همسرشان منتقل میکنند. اما اکثر موارد انتقاد ید بدون واسطه صورت بپذیرد.

چگونگی انتقاد از همسر !

چگونگی انتقاد از همسر را بهتر است از این زاویه بررسی کنیم که انتقاد از شریک زندگی یک مهارت است که اگر صحیح و به موقع صورت بگیرد میتواند نقش سازنده ای را زندگی داشته شد. این موضوع حالت عکس نیز ممکن است اتفاق بیفتد. زوجین حتما ید به چگونگی انتقاد از همسر توجه داشته شند که نید انتخاب زمان انتقاد اشته کنند. برای مثال برخی از زوجین انتقادات از همسر را به صورت دعوا و پرخاشگری مطرح میکنند که این کار هم عث شدت گرفتن دعوا بین افراد میشود و هم اینکه انتقاد مورد نظر بررسی نمیشود و ناگفته قی میماند.

بهترین نحوه بیان دلخوری چیست؟

بهترین نحوه بیان دلخوری زندگی زناشویی نحوه ای از بیان خواسته ها و ناراحتی هاست که عث سوءتفاهم رابطه زن و مرد نشود. به مثالی اشاره میکنیم که نحوه صحیح بیان مشکل را به طور ملموس تر توصیف کنیم. فرض کنید که زن از عدم استقلال شخصیتی و مدیریت مرد زندگی ناراضی است و میخواهد این مطلب را به شوهرش انتقال دهد. زن نید لحن تحقیر مرد حرف بزند و شوهر این حس را از همسرش یافت کند که؛ همسرم به من اعتماد و اعتقادی ندارد.

زنان نید از جملاتی مثل: (( تو هیچ استقلالی از خود نداری و همه به خودشان اجازه میدهند که برای تو تصمیم بگیرند)) استفاده کنند. حالا به بهترین نحوه بیان دلخوری دقت کنید. ((عزیزم به نظر من تو خیلی مدیریت زندگی و تصمیمات به موقع و ست گرفتن توانایی داری اما به نظرت بهتر نیست کمی بیشتر روی این موضوع متمرکز شوی نتیجه بهتری بگیریم؟ اگر احساس میکنی من هم میتوانم به تو کمک کنم فقط کافی است که به من بگویی)). اگر جملات را یکدیگر مقایسه کنید خواهید دید که ثیر کلمات چق زیاد است.

اعتراض به همسر چگونه ید شد؟

اعتراض به همسر گاهی تنها راه قی مانده برای افراد روند حفظ زندگی زناشویی از آسیب های مختلف است . اما آیا اعتراض به همسر میتواند برای بهبود شرایط کارساز شد؟ پاسخ این است که بله قطعا این کار گاهی میتواند مناسب ترین راه برای خارج شدن زندگی مشترک از شرایط نامطلوب شد. اما زوجین ید دقت داشته شند که اعتراض به همسر نید به نحوی شد که به نوعی دعوا و گیری تبدیل شود و دوطرفف را آزرده کند. برای مثال میشود به حالتی اشاره کرد که مرد یک اشته را رفر و تصمیمات خود راسی مدیریت خانواده دائما تکرار میکند و هر چه زن تلاش میکند و سعی راهنمایی مرد و بهتر شدن اوضاع دارد تغییری حاصل نمی شود. این شرایط حتما زن ید مراتب اعتراض خود را به مرد ابراز و اعلام کند.

همسر انتقاد ناپذیر چه مشخصاتی دارد؟

همسر انتقاد ناپذیر لجزی و غرور خود نهایت به زندگی مشترک آسیب وارد میکند و این انتقاد ناپذیری کوه مدت و بلند مدت عوارض خود را زندگی زناشویی نشان میدهد. اما همسر انتقاد ناپذیر به فردی که بحث و گفتگو دلایل خود برای رفر و کردارش را توضیح میدهد گفته نمیشود. فردی که انتقاد ناپذیر است دارای مشخصاتی است مثل:

  • دائم خود را آگاه و دانا میداند دیگران را خیر
  • حاضر نیست به حرف همسرش حتی فکر کند
  • نیج خوب را به خود نسبت میدهد و نیج بد را به دیگران

چگونه از همسر خود به ستی انتقاد کنیم؟

این سوال بسیاری از نوانی است که به جلسات مشاوره خانواده مراجعه می کنند. اغلب آنها از این موضوع شاکی هستند که شوهرم انتقادپذیر نیست. او به ناراحتی های ما اهمیتی نمی دهد و اغلب به دنل پاسخ این سوال هستند که چگونه ناراحتی خود را به همسرمان بگوییم. نحوه اعتراض به همسر چیست؟ چگونه به همسرم بگویم از او ناراحتم؟ چگونه این ناراحتی را به همسرم نشان دهم؟ آیا نامه اعتراضم را به همسرم نشان دهم یا اینکه او رورو صحبت کنم؟ انتقاد از شوهر می تواند شامل موضوعات مختلفی شود مانند موضوعات جنسی، موضوعات مالی، چگونگی تربیت فرزندان و …که مشاوره زناشویی و زندگی مشترک پاسخ های آنها را خواهید یافت.

اما ید بدانیم انتقاد از همسر ید طوری شد که عث دلخوری بیشتر و تنش خانواده نشود. ید بگوییم که انتقاد از همسر زندگی زناشویی، به نوبه خود رفر مخربی نیست و حتی می تواند تعامل ست زوجین را بهبود ببخشد زیرا یک انتقاد سازنده می تواند پیامی را که زوجین بهم می رسانند به نحوه ستی هدایت کند و حس سلامتی رابطه آنها را تضمین کند. اما مسفانه ید بگوییم که اغلب افراد هنگامی که از آنها انتقاد می کنید زیاد استقل نمی کنند. نتیجه ید بدانید همسر شما نیز از این قائده مستثنی نیست.

نحوه ست انتقاد از همسر

نحوه ست انتقاد از همسر شامل مهارت های زندگی می شود که نوان ید آنها را رعایت کنند.

  • بهتر است هنگامی که می خواهید از همسرن انتقاد کنید به جای زیر سوال بردن رفر همسرن ابتدای بحث خواسته ها، امیال و نیازهای خود را مطرح کنید.
  • هنگام انتقاد از شوهر بهتر است دلخوری های خود را مکتوب کنید و به ریشه های رفرهای همسرن قل خودن بیشتر فکر کنید.
  • زمانی که می خواهید از همسرن انتقاد کنید سعی کنید خود را جای او بگذارید و حتی مواقعی به او بگویید من زمانی که خود را جای تو می گذارم، فکر میکنم تو به این مساله اینگونه فکر می کنی؛ این زمان ک متقابل شما بیشتر خواهد شد.
  • ابتدای بحث انتقاد از همسر ید به صورت واضح به همسرن بگویید که هدف ن از انتقاد از رفرهای او، صرفا حل مشکل است و قصد رنجش او را ندارید و نهایت می خواهید به تفاهم بیشتری دست پیدا کنید.
  • هنگام انتقاد از شوهرن طوری رفر نکنید که او عمدا قصد رنجش شما را دارد. بهتر است بگویید که اگر او شناخت بیشتری از نیازهای شما داشته شد قطعا این مشکلات پیش نمی آمد و علت این مشکلات می تواند یک سوءتفاهم ساده شد.

چگونگی انتقاد از همسر

چگونگی انتقاد از همسر سوالی است که خیلی از نوان به دنل پاسخ آن می گردند؛ علی الخصوص زمانی که آنها نمی توانند انگیزه تغییر رفر همسرشان را به وجود بیاورند و به بیانی از این بت مانده می شوند. هنگامی که می خواهید از همسرن انتقاد کنید سعی کنید کارهای مثبتی که او انجام داده را برایش زگو کنید و به او بگویید چق این رفرها نظر شما مهم است. اینگونه صحبت کردن عث می شود فضای بین شما بسیار صمیمی تر شود. یک فضای مثبت عاطفی قطعا انتقاد کردن سوءتفاهم کمتری به ر می آورد و شما می توانید بهتر پیام خود را به شوهرن انتقال دهید. به یاد داشته شید هنگامی که می خواهید از یک رفر همسرن انتقاد کنید، به هیچ وجه پیام ن را به صورت کنایه بیان نکنید. سعی کنید سخنان شما واضح، شفاف و مهرنانه شد.

روش های غلط انتقاد از همسر

روش های غلط انتقاد از همسر می تواند طیف گسترده ای را شامل شود که ما این مقاله سعی می کنید تعدادی از آنها را برای شما زگو کنیم. حتی المقدور از انجام آنها پرهیز کنید. روش های غلط انتقاد از همسر شامل موارد زیر است:

  • دلخوری خود از همسرن را دیگران مطرح کنید.
  • هنگام صحبت او، همسرن تحقیر و مورد تمسخر قرار دهید.
  • هنگام انتقاد از همسرن، او را دیگران مقایسه کرده و رفرهای آنها را به رخ همسرن بکشید.
  • هنگام انتقاد از همسرن یکدندگی و لجاجت کنید.
  • طوری همسرن صحبت کنید، گویی که دارید از او زگویی می کنید.
  • لحن بیان شما هنگام مطرح کردن انتقادن، سرشار از تندی، خصومت و یکدندگی شد.

چگونه ناراحتی خود را به همسرمان بگوییم؟

یکی از پرسش های مکرر خانم ها مشاوره روانشناسی اینه که میگن ما میاییم از شوهرمون انتقاد کنیم و اشتهش رو بهش بگیم یا لج میکنه یا دعوا راه می اندازه یا کار غلطش رو توجیه میکنه یا اصلا منکر رفرش میشه!! و من نمیدونم ید چه کار کنم؟ و برخی زوجین هم میگویند سکوت میکنیم و میسوزیم و میسازیم که این خود عث میشه از مدت احساس افسردگی و پوچی و بی انگیزگی اونا رو فرابگیره پس چه ید کرد؟

جواب ید گفت: برهیچ کسی پوشیده نیست که زندگی که اون انتقاد نشه همانند آب سالمی است که اگه یکجا راکد بمونه میگنده پس ید انتقاد کرد ولی نحوه انتقاد کردن رو بلد شد.

نحوه ست انتقاد از همسر چیست؟

نحوه ست انقاد از همسر شناخت مردان نهفته است.

ابتدا چندویژگی مردان رومیگم و توجه به این ویژگیها، چناهکار رو مرورمیکنیم:

  • اولین ویژگی مردان کسب احساس اقتدار است پس هرچیزی این احساس رو کم کنه هاش مقابله میکنند.
  • دومین ویژگی مردان پناه بردن به غار تنهایی مشکلات و اختلافات است.
  • سومین ویژگی مردان کسب سریع اطلاعات و آگاهی و راه حل از گفتگو کردن است.
  • چهارمین ویژگی مردها اینه که اونا یک لحظه بر روی یک مساله تمرکز میکنند

خوب حالا توجه به این چند ویژگی که گفتم راهکارهای زیر رو نگاه کنید.

راه های انتقاد از همسر:

راه های انتقاد از همسر چیست؟

  • هرگز موقع انتقاد کردن شوهرتونو مقایسه نکنید و اسم فرد خاصی رو نیاریدمثلا نگید داداشم یا داداشت یا دوستت بلکه اونو فقط خودش مقایسه کنید مثلا عزیزم دیروز که نشستی و به حرفام گوش دادی خیلی کیف کردم و بهت افتخار کردم (هم اقتدار و هم اطلاعات میدید)
  • اگر بتوانید به جای انتقاد کردن از شوهرتون به او پیشنهاد بدیداثربخش تر خواهد بود مثلا به جای اینکه بگیم چرا من رو تفریح نمیبری به او بگیم وقتی منو تفریح میبری حالم خوب میشه و یا به جای اینکه بگید چرا دیر اومدی خونه؟و حالا کجا بودی؟ میتونید بگید خیلی ترسیدم و نگرانت شدم اتفاق خاصی افده بود که دیر اومدی؟ (دارید هم اطلاعات میدی و هم اقتدار)
  • برای انتقادکردن وقت شناس شید مثلا وقتی شوهرتون تو غار تنهایی هست انتقاد نکنید چون اون از این وضعیت داره لذت میبره و شما حرف زدنتون هرچند هم صحیح و ست و منطقی شه دارید حس کیف رو از او میگیرید مثلا وقتی از سرکار اومد خونه یا دیر اومد خونه یه مدت بهش وقت بدید خودشو زیابی کنه (غار تنهایی)
  • خانم عزیز بر عکس خودتون که وقتی یک مرد بخواهد از شما انتقاد کنه ید کلی مقدمه چینی کنه پذیرشش براتون راحت بشه حین انتقاد کردن از مرد خیلی براش توضیح و تفسیر ندید چون مردان حوصله نشستن و حرف گوش دادن ندارند پس خلاصه برو سر اصل مطلب (کسب سریع اطلاعات)

نحوه ست انتقاد از همسر

  • انتقاد از شوهر ید مکان مناسب مثلا جاهایی که شلوغه و کسی شما رو نمیشناسه و همراه یک چیز لذت بخش شه انجام بشه مثلا پارک و جنگل که اون موسیقی صدای آب و یا خوردن تنقلات هست انجام بشه.
  • برخی خانم ها حین انتقاد کردن داد و فریاد و جیغ میزنند سوال من اینه مگر همسر شما ناشنواست من میدونم شما حداقل داد زدن خودتون رو یه لحظه تخلیه میکنید ولی میدونید دیگه حرفتون اثر نخواد داشت و متقابلا اونم فریاد بلند تری بر سر شما میزنه و چون تن صدای مردان کلفت است هرگز نمیتونی بلند تر از او حرف بزنی و نتیجه رو به گریه و زاری میاری!!!(کاهش اقتدار دادن به مرد).
  • از انتقاد کردن حین دعوا ،عصنیت و مشاجره زناشویی بپرهیزید چون دعوا احساس بر دو طرف غالبه هیچ حرف منطقی پذیرفته نمیشه و حتی اثر معکوس خواهد داشت(حس کاهش اقتدار و عدم تمرکز بر روی چند مساله).
  • هیچ وقت از مردتون انتظار نداشته شید که اگر انتقادی کردید سریع بر روی او اثر بگذاره بلکه به او فرصت فکر کردن بدید اجازه بدید مطالب شما رو تجزیه وتحلیل کنه اجازه بدید حس کنه انگار خودش داره به نتیجه میرسه نه اینکه شما به نتیجه رسوندیدش (اقتدار دادن و تمرکز بر یک مساله)

همراهان عزیز یادتون شه یک انتقاد خوب ید از همه تکنیک های لا استفاده کرد نه اینکه فقط یکی رو انجام بدید مطمئن شیوی شوهرتون اثر خواهد گذاشت.

سوالات متداول

چگونه خواسته های خود را به همسرمان بگوییم؟

انتقاد ازهمسر ید مکان مناسب مثلا جاهایی که شلوغه و کسی شما رو نمیشناسه و همراه یک چیز لذت بخش شه انجام بشه مثلا پارک و جنگل که اون موسیقی صدای آب و یا خوردن تنقلات هست انجام بشه.

نحوه ست انتقاد از همسر چیست؟

نحوه ست انقاد از همسر شناخت مردان نهفته است.چندویژگی مردان رومیگم و توجه به این ویژگیها، چناهکار رو مرورمیکنیم:اولین ویژگی مردان کسب احساس.اقتدار است پس هرچیزی این احساس رو کم کنه هاش مقابله میکنند.دومین ویژگی مردان پناه بردن به غار تنهایی مشکلات و اختلافات است.سومین ویژگی مردان کسب سریع اطلاعات و آگاهی و راه حل از گفتگو کردن است.چهارمین ویژگی مردها اینه که اونا یک لحظه بر روی یک مساله تمرکز میکنند.

بدترین شیوه انتقاد از همسر چیست؟

هنگام انتقاد از همسرن، او را به هیچ وجه تحقیر و مورد تمسخر قرار ندهید.هنگام انتقاد از همسرن، او را دیگران مقایسه نکنیدو رفرهای آنها را به رخ همسرن نکشید.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع: How Couples Can Use Criticism Constructively

بهترین شیوه انتقاد از همسر چیست؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۲۶:۵۵ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

با نوجوان بی ادب چگونه برخورد کنیم؟

5 / 5 ( 1 vote )

خصوصیات نوجوان بی ادب چیست؟

نوجوان بی ادب کسی است که به صورت کاملا واضح نسبت به والدین و اجتماع سرکش است. برخی خانواده ها حتی نوجوان کاملا غیر قابل کنترل می شود و نیاز به کمک مشاوره برای نوجوانان دارد. این نوجوان عمدا از اطاعت والدین یا افراد بزرگتر از خود، خودداری کرده و بسیاری از موارد الفاظ زشت و رکیک آن ها صحبت می کند. تربیت نوجوان بی ادب کار بسیار سختی است. البته دوره نوجوانی دوران سرکشی است. فشار روحی و تحصیلی، انتخاب مسیر زندگی و دوران بلوغ و دوسن ناب همه این ها مشکلاتی است که ید نوجوان آن دست و پنجه نرم کند. به همین دلیل اختلافات میان نوجوانان و والدین این دوره، دوچندان می شود.

برخی دیگر از نوجوانان به جای سرکشی ترجیح می دهند که خود بروند و گوشه گیر شوند. این نوجوانان دچار افسردگی می شوند. این صورت هم نیاز به مشاوره روانشناسی دارند چون والدین می ترسند که این حالت نوجوان ادامه دار شود. این دوران برخی نوجوانان قطعی و برخی دیگر دوران جوانی نیز ادامه دارد. قطعا افرادی که دوران نوجوانی سختی داشته اند. ادامه زندگی و حتی تشکیل خانواده و برقراری ارتط اجتماع نیز برای آن ها سخت خواهد بود و نیاز به مشاوره خانواده این افراد حس می شود. به همین دلیل به خانواده ها توصیه می شود که علت سرکشی و بی ادبی نوجوانان را بشناسند.

چگونه نوجوان بی ادب برخورد کنیم؟

چگونگی برخورد نوجوان بی ادب کار بسیار پیچیده و سختی است. اما معمولا برخورد و تربیت نوجوان بی ادب یک سری راهکار است که ادامه به آن خواهیم پرداخت:

  • متقابلا آن ها بفری نکنید و سعی کنید آرامش خود، آن ها را آرام کنید. بفری را بفری و فحش و ناسزا جواب ندهید. ست است که کمی سخت است اما اگر به این مورد توجه بیشتری داشته شید، قطعا نتیجه بهتری خواهید گرفت.
  • برای نوجوانمان وقت بیشتری اختصاص دهیم. آن ها د و دل کنیم، صحبت کنیم و مورد مشکلاتشان حرف بزنیم و از معلمان آن ها بخواهیم که وقت بیشتری به آن اختصاص دهیم.
  • برای هر کار خوب نوجوان او را تشویق کنیم. اگر نکات منفی او را دیدیم، نقاط مثبت او را هم ببینیم.
  • سعی کنید غم ها و شادی های او شریک شیم. از مهم ترین عامل چگونگی برخورد نوجوان بی ادب این است که توجه کنید. اهمیت بدهید. اجازه دهید نوجوان بداند که برای شما مهم است.
  • سعی کنید کارهای مهم را به فرزندانن بسپارید و به آن ها بگویید” من به تو اعتماد دارم”
  • سعی کنید آرامش را خانه حفظ کنید. حفظ آرامش و ایجاد محیطی آرام و امن، روح و روان نوجوان اهمیت بسیاری دارد.
  • سعی کنید هفته ای یک ر هم جلسه بگذارید. این جلسه به مشکلات خانوادگی بپردازید و از خود نوجوان راهکار بخواهید و از او مشاوره بگیرید.

برخورد اشته نوجوان بی ادب چطور است؟

برخورد اشته نوجوان بی ادب عث بدتر شدن و بی ادب تر شدن نوجوان می شود. از جمله برخورد اشته نوجوان بی ادب شامل موارد زیر است:

  • هرگز فرزندانن را هم مقایسه نکنید. مثلا از جملاتی مثل چرا نمی توانی مثل این شی، چرا مثل پسر فامیل نیستی، چرا مثل خواهر و برات نیستی… این صورت علاوه بر اینکه نوجوان سرخورده و سرکش می شود علاوه بر آن میان افرادی که آن ها مقایسه شده و رقابت ناسالمی داشته شد.
  • بیش از حد به او بها ندهید. بسیاری از والدین هرچه نوجوانشان بخواهند اختیار آن ها قرار می دهند. ید به شما هشدار داد که این کار فرزندی لوس و سرکش ر خواهید آورد. اجازه دهید گاهی حس نداشتن را داشته شند خودشان دسن خودشان چیزهایی که می خواهند به دست بیاورند و روی پای خودشان یستند.
  • والدین فکر می کنند که همه چیز را می دانند، بعضی موارد بهتر است مورد تربیت نوجوان از یک مشاوره نوجوان کمک بگیرند. مثلا ید ها و نید ها را روی کاغذ بنویسید و طبق آن رفر کنید.

نحوه ست برخورد اشتهات نوجوانان چگونه است؟

  • نحوه ست برخورد اشتهات نوجوانان نیاز به ک والدین دارد. والدین ید نوجوانانشان را ک کنند زیرا او وارد سخت ترین مرحله زندگی اش ( بلوغ و خودشناسی) شده. مرحله ای که هویت نوجوان را تشکیل می دهند. به همین دلیل سرزنش و تحقیر وتمسخر شما والدین هنگام انجام اشته نوجوان کار را بدتر از قبل می کند و عث می شود از شما دورتر شود.
  • صمیمیت : ایجاد دوستی و صمیمت نوجوان از مهم ترین واکنش ها نحوه برخورد اشته نوجوانان است. اگر فرزندانن به اصطلاح دوست شید و خود را از نقش والدین کمی پایین تر بیاورید، احتمال رسیدن به این نتیجه بیشتر است. این موضوع عث می شود نوجوان از شما الگو برداری کند و علاوه بر این کمبود محبت نداشته شد.
  • به نوجوان اجازه دهید جبران کند

این موضوع عث می شودکه نوجوان اشته خود را بهتر بپذیرد و جهت جبران آن بر بیاید.

علت بی احترامی نوجوانان به والدین چیست؟

علت بی احترامی نوجوانان به والدین، این است که خانواده هیچ کس جایگاه خود را نمی داند. مثلا والدین سطح خود را پایین می آورند. نوجوان از کودکی به خود اجازه می دهد که به والدین خود توهین کند. اگر یکر به نوعی برخورد شود که کودک اجازه بی حرمتی را به خود ندهد، نوجوان هم احترام والدینش را حفظ می کند. علاوه بر آن والدین نیز ید احترام نوجوان را داشته شند.

سرزنش کردن بیش از حد علت بی احترامی نوجوانان به والدین است. سعی کنید اشته نوجوان را مدام به سرش نزیند. این کار او سرخورده تر خواهد شد.

نحوه تعامل نوجوان گسخ

نحوه تعامل نوجوان گسخ به این صورت است که والدین محدودیت های زیادی برای آن ها قرار ندهند. والدین این موضوع را بپذیرند که این دوران برای هر نوجوانی پیش می آید. به همین دلیل برای تربیت ست اول ید آرامش خود را حفظ کنید. حفظ آرامش اولین گام نحوه تعامل نوجوان گسخ است. قدم بعدی صحبت کردن و گفتگو است. اگر موارد زیر هیچ ثیری نداشت و می توانید به مشاوره خانواده مراجعه کنید و از او راهکار بخواهید.

سوالات متداول

مدتی است فرزند من گوشه گیر شده و افت تحصیلی پیدا کرده. این مشکل را چطور حل کنیم؟

ابتدا بهتر است نوجوانان صحبت کنید. علت را ریشه یابی کنید. هیچ چیز مثل گفتگوی صمیمانه ثیر گذار نیست. اگر گفتگو نتیجه نگرفتید حتما به مشاوره نوجوان مراجعه کنید.

پسرم ۱۶ سالشه و اخیرا خیلی سرکش و بی ادب شده و اخیرا متوجه شدم که سیگار هم می کشد. چه کنم؟

برای مواردی مثل شما بهتر است فرزندانن را به مشاوره روانشناس ببرید. او می تواند علت را ریشه یابی کند.

نوجوانی دارم که هیچ انگیزه ای برای س خواندن ندارد. لطفا راهنمایی کنید چطور هاش برخورد کنم؟

این نوع رفر طبیعی است. مدتی به او کمک کنید و به او آرامش دهید. مشاوره تحصیلی و روانشناس کمک می کند و علت را ریشه یابی می کند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید. منبع: (How to Deal With a Disrespectful Teenager: 10 Tips for … )

نوجوان بی ادب چگونه برخورد کنیم؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۳:۵۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

وقتی مجردی بهتر است یا متاهلی؟

5 / 5 ( 1 vote )

وقتی مجردی بهتر است یا مهلی؟

تفاوت مجردی و مهلی

وقتی مجردی بهتر است که از تمام لحظات زندگی ن استفاده کنید. قطعا دوران تجرد دورانی است که آزادی و راحتی شما بیشتر است. هر کاری بخواهید انجام می دهید و هر چه بخواهید می خورید یا دوسنن به سفر های مجردی بروید بی آنکه بخواهید به کسی پاسخ دهید. البته برای بعضی مجرد ها داسن اینگونه نیست. آن ها معمولا ید به والدینشان پاسخ میدهند. اما نظر بسیاری از روانشناسان این است که وقتی مجردی بهتر است عقده ای دلت نشد. اما آزادی های بیش از حد بعضی مجردها عث شده که زمانی که تصمیم به ازدواج می گیرند و نامزدشان به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه می کنند، مشاور به آن ها میگوید که دست نگه دارند زیرا هنوز برای تشکیل خانواده آماده نیستند.

این افراد دوست دارند که همچنان آزاد شند. این افراد قطعا اگر رفر خود دقت نکنند بعد از ازدواجشان ید هر روز مقابل دفتر مشاوره زناشویی و زندگی مشترک شند و از مشکلاتشان بگویند. حتی بعضی موارد دیگر امیدی به ادامه زندگی نیست چون زن و شوهر دوست دارند به دوران مجردی خود برگردند. پس بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای ازدواج به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کنید و قبل از آن برای شروع زندگی مهلی آماده شوید.

وقتی مجردی بهتر است یا مهلی

سوال اینجاست که وقتی مجردی بهتر است یا مهلی؟ عده ای میگویند دوران تجرد بهتر از دوران مهلی است. اما عده نظرشان متفاوت است. ناگفته نماند این موضوع بستگی به شرایط دوران تجرد یا هل دارد. مثلا برای بعضی افراد که شرایط زندگی بهتری دارند دوران مجردی بهتری دارند و برای برخی دیگر هم ازدواج کلید حل مشکلاتشان است. به همین دلیل پاسخ به این سوال که وقتی مجردی بهتر است یا مهلی کاملا نسبتی است و نمی توان پاسخ ستی به آن داد. علاوه بر این اکثر ما آدم ها هیچ گاه از شرایط خود راضی نیستیم و همیشه افسوس گذشته را می خوریم. پس ید پای د و دل همه نشست و حرف های همه را گوش کرد و توجه به روحیات خود به نتیجه رسید.

کل می توان گفت زندگی شما کاملا وابسته به انتخاب های شماست. اگر انتخاب ستی داشته شید قطعا پیامدهای خوبی انتظارن خواهد بود و اگر انتخابن از روی منطق و عقل نشد و احساسی تصمیم بگیرید قطعا چالش های پیش رو براین سخت تر است.

شکل دنیا وقتی مجردی

شکل دنیا وقتی مجردی کاملا دنیای هل متفاوت است. مثلا اگر از یکی بپرسی دوران مجردی دنیای مهلی مقایسه کن یه دفتر صد برگ پر می شد. چون دوران مجردی دقیقا خیلی کارها رو ید کنار بزارن و خیلی از رفرهایشان رو ید تغییر بدهند یا خیلی چیزها رو نید بخورند یا خیلی جاها را نید بروند. حالا این تغییرات برای بعضی ها مثبت و برای بعضی ها منفی است. مواردی بوده که یک مجرد بعد از ازدواج کارشان به مشاوره خانواده کشیده شده است. چون نمیخواستند قبول کنند که از دوران مجردی بیرون آمده و حالا به یک فرد مسئول و متعهد تبدیل شده اند.

اگر شکل دنیای مجردی را به دایره تشبیه کنیم، دوران مهلی می تواند شبیه یک شش ضلعی شد. یعنی شما ید از چند جهت آمادگی داشته شید. چه به لحاظ جسمانی و چه به لحاظ روحی و روانی ید به آن مرحله از زندگی برسید که اولا یک نفر عقاید و نظرات مختلف زیر یک سقف آخر عمر زندگی کنید. ثانیا ید به لحاظ جسمانی آنق قوی شید که بتوانید فرزندان ستی تربیت کنید. ثالثا راه رو روش مدیریت مالی و مدیریت شخصی را بدانید و بتوانید همه را سر جای هم نگه دارید. این میان مشکلات و موانع سر راه زندگی را به آن اضافه کنید. این ست نیست که شما را از ازدواج بترسانیم اما توصیه ما این است خود ندیده اید که مسئول شید ازدواج نکنید.

تفاوت زندگی مجردی مهلی

تفاوت زندگی مجردی مهلی زیاد است اما این مقاله به مهم ترین آن ها اشاره میکنیم.

آزادی:

معمولا مجرد ها نسبت به افراد مهل بعضی جهات آزادتر هستند. چه روابط اجتماعی و چه موارد شخصی آزادی عمل بیشتری دارند اما مهل ها معمولا از آزادی واستقلال کمتری برخوردارند. همسر و فرزندان به نوعی سد راه آن ها هستند. به گفته روان شناسان مجردها نسبت به مهل ها استرس کمتری دارند. استرس کار، مخارج خانه، زندگی، فشار های روحی مجرد ها بسیار کمتر از مهل هاست.

مجردها نسبت به افراد مهل دوسن بیشتری دارند:

از دیگر تفاوت های زندگی مجردی و مهلی این است که مجردها دوسن بیشتری نسبت به افراد مهل دارند و به نوعی یک دوست خوب می تواند سنگ صبور و مشاوره خانواده و همدل و هم پایه آن ها شد دیگر آن فرد منزوی و تنها نشد. اما زندگی مهلی اینگونه نیست و تمام فکر و ذکر فرد به رتق و فتق امورات خانه پرداخته می شود و دیگر فرصتی برای دوست یابی ندارند.

تجربه زندگی مجردی

تجربه زندگی مجردی آنق به ذائقه بعضی ها خوش می آید که گاهی اصلا به فکرشان نمی رسد ازدواج کنند. از طرفی برای برخی آنق تلخ می شود که گاهی تنها راه خلاص شدن خود را ازدواج می دانند. اگر جوانان مورد تجربه زندگی مجردی سوال شود لاتفاق نظری نسبی دارند. یعنی هیچ کس مطلقا خوشبخت نیست. زندگی مجردی به این راحتی نیست و هل هم سختی های خودش را دارد. به همین دلیل قبل از ازدواج بهتر است از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید او ببیند آیا آماده ازدواج هستید یا خیر…

سبک زندگی مجردی

سبک زندگی مجردی نیز مانند سبک های دیگر، به برداشت شما از زندگی و علاقمندی های شما، شیوه رفری، ارزش ها و خانواده مربوط می شود. فرهنگ ایرانی معمولا سبک زندگی مجردی مخصوصا برای دختران پذیرفته نبوده و به نوعی مورد سرزنش و نکوهش قرار می گرفته اما مدتی است به دلیل مشکلا اقتصادی و تغییر سبک زندگی رونق پیدا کرده است. این زمینه ید مسئولان و دولت مردان شرایط ازداج را مهیا کنند جوانان برای استقلال به ازدواج روی بیاورند و کمتر به این سبک از زندگی گرایش پیدا کنند.

سوالات متداول

من مدتی است که به همراه دوسنم خانه مجردی داریم. مام اصرار دارد که من ازدواج کنم ولی من علاقه ای به ازدواج ندارم. لطفا مرا راهنمایی کنید.

اول اینکه بهتر است دیدگاهن را نسبت به زندگی مشترک تغییر دهید. مدتی تمرین کنید. اگر واقعا نتوانستید این سبک از زندگی را تحمل کنید بهتر است زمانی که آمادگی کامل پیدا نکرده اید ازدواج نکنید.

به نظر شما زندگی مجردی بهتره یا مهلی؟ من دختری ۳۰ ساله هستم که موقعیت های خیلی عالی نداشتم. به نظرتون مجرد بمونم بهتره؟

این سوال خیلی کلی است. این مورد کاملا به شرایط شما بستگی داره، اگر قصد و موقعیتتون مناسب هست حتما ازدواج کنید.

چطور زمان مجردی به آرامش برسیم؟

تو این شرایط معمولا ازدواج خوب سخته. از اون طرف نیاز داریم کنار یکی به آرامش برسیم. اگه موقعیت ازدواج نداری سعی کن فکرتو گیر کار کنی یا حتی به مسافرت بری و برنامه های فوق العاده داشته شی.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید. منبع: (Is it better to be single or married? Let’s find out )

وقتی مجردی بهتر است یا مهلی؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دی ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۵۹:۲۶ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

تشکر از همسر- چگونه از همسرم تشکر کنم؟

5 / 5 ( 1 vote )

تشکر از همسر چرا مهم است؟

تشکر از همسر و قدانی از او مهم ترین و ثیر گذارترین راه رسیدن به خوشبختی و سعادت و آرامش محیط خانواده است. انسان ها معمولا برای رسیدن به خوشبختی تمام تلاش خود را می کنند. اما بعضی از آن ها راه رسیدن به آن را نمی دانند و فکر می کنند برای داشتن آرامش خانوادگی ید هزینه های زیادی را بپردازند غافل از اینکه می توان چند کلمه مدت ها همسرشان را عاشق و دلداده خود کنند. بسیاری از موارد وقتی زوجین به مشاوره ازدواج مراجعه می کنند متوجه می شوند که کلید مشکلات پیش آمده این است که فکر می کنند که تمام کارهایی که همسرشان برایشان انجام می دهد وظیفه بوده و به نوعی از هم طلبکار هستند. زمانی که مشاوره زناشویی علت را به آن ها می گوید زه می فهمند بله ریشه مشکلشان یه تشکر ساده بوده است.

تشکر از همسر آنق مهم است که عث رشد معنوی، اخلاقی و رفری زوجین می شود. حتی مواردی که طرف مقابل کارش را ناقص انجام می دهد تشکر از همسر می تواند عث شود دفعات بعدی این کار را کامل تر و بی نقص تر کند. علاوه بر این سپاسگذاری شما ثیر مستقیمی روحیه او خواهد گذاشت. علاوه برآن تشکر و قدانی از همسرن عث می شود اعتماد به نفسش هر روز بیشتر شده و احساس کند ارزشمند است. فکر می کنید چرا بعضی خانواده حتی داشتن مشکلات زیاد کنار هم آرام هستند و احساس خوشبختی می کنند مقابل بعضی خانواده ها حتی داشتن امکانات زیاد هم هنوز احساس خوشبختی نمی کنند و کارشان به مشاوره خانواده نیز می کشد؟ عشق و سپاسگذاری کلید حل مشکلات است.

اهمیت تشکر از همسر

بسیاری از کارشناسان مورد اهمیت تشکر از همسر کید می کنند. بر طبق تحقیقات انجام شده، قدان بودن شما زندگی رابطه مستقیمی لا بردن روحیه و توان همسرن برای ادامه زندگی شما دارد. مسفانه بسیاری از زوجینی چیزی مورد اهمیت تشکر از همسر نمی دانند. مثلا مردان خود می گویند وظیفه مدیریت خانه است و یا مرد موظف است به امورات مالی همسر و فرزندان رسیدگی کند. این جملاتی است که به مراتب شنیده می شود مخصوصا اختلاف و دعواهای مکرر گفته می شود. اهمیت تشکر از همسر این موارد خلاصه می شود:

  • لارفتن استحکام و پایداری بنیان خانواده
  • لا رفتن سلامت روان همسر و فرزندان
  • آرامش محیط خانه
  • تغییر دید و نگاه همسر نسبت به اجتماع و افراد دیگر

این موضوع عث می شود همیشه قدان دیگر شید و لطف دیگران را به پای وظیفه شان نگذاریم. معمولا افرادی که از کلمات سپاسگذاری مانند متشکرم استفاده می کند خانواده و اجتماع از جایگاه لایی برخوردار است. وقتی از دیگران قدانی می کنیم اطرافیانمان اطمینان بیشتر و انگیزه بهتری کنار ما هستند.

افرادی که همیشه از دیگران تشکر می کنند معمولا نسبت به دیگران انرژی مثبت بیشتری دارند و کمتر افسردگی می گیرند. این افراد معمولا خشم خود را بهتر کنترل می کنند و سلامت روان دارند.


بیشتر بخوانید: نکات مهم مشاوره روانشناسی برای زندگی چیست؟


نحوه تشکر از همسر

نحوه تشکر از همسر بسیار ساده است و کافی است همسرن و زحماتش را ببینید. بیشتر زوجین فکر می کنند که به اندازه کافی از همسرشان سپاسگذار هستند اما واقعیت اینگونه نیست. نمی توانید تصور کنید که گفتن یا شنیدن عرت های مثل ” عزیزم برای همه چیز ازت متشکرم” ، ” متشکرم که زحمت بچه ها رو می کشی”، متشکرم که زحمت همه ما گردن توست”، ” متشکرم که به فکر منی و برای من غذا ست می کنی”، ” متشکرم که صبوری می کنی”

نکات مهم نحوه تشکر از همسر این است که به موقع و جای مناسب شد. مثلا وقتی همسرن از خستگی بعد از کار شکایت می کند می توانید شانه هایش را ماساژ بدهید و به او بگویید متشکرم. به خاطر این همه زحمت که برای من می کشی، آن زمان است که اکسیر عشق مانند اکسیژن رگ های همسرن جریان پیدا می کند. بعضی موارد اگر همسرن از بی مسئولیتی شما ناراحت هستند و جر و بحث و مشاجره می کنند. این کار را امتحان کنید و ثیرش را ببینید. قطعا مراجعه به مشاوره زناشویی نیز می توانید راجب ترفند های تشکر از همسر بیشتر آشنایی پیدا کنید.

راه های قدانی از همسر

از جمله راه های قدانی از همسر این است که از کلمات محبت آمیز استفاده کنید. قبل از آن بهتر است که از همسرن تعریف کنید و از کارهای خوب او لیستی تهیه کنید. حتی کوچکترین جزئیات را به خاطر داشته شید. زمانی که همسرن ورش نیم شود میتوانید یک شاخه گل از او قدانی کنید. مورد آقایان، چون نسبت به خانم ها ون ریز تر هستند نمی توانند احساساتشان را به شما بگویند و به شدت به شما و احساسن نیازمند هستند. خانم ها می توانند تشکر و قدانی از شوهر، کاری کنند که انگیزه آن ها برای انجام کار و تلاش دوره بیشتر شود. بهترین راه قدانی از زنان نیز آغوش شوهرانشان است. آن ها را آغوش بگیرید و همان لحظه بگویید که زحمات آن ها را می بینید و از آن ها سپاسگذارید.

متن های خوب سپاسگذاری از همسر

از متن های سپاسگذاری از همسر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • همسر عزیزم تو تنها کسی هستی که قلب مرا تسخیر کردی، ممنون که مرهمی برای زخم های منی، همیشه کنارم بمون.
  • همین که هستی و همراهمی، لحظات تلخ زندگی را برایم مانند عسل شیرین کرده. از تو ممنونم که عشق رو به من هدیه دادی.
  • همسر خوبم، دوست مهرن و قابل اعتماد و دلسوز من، دوستت دارم و هر لحظه برای بودنت تشکر میکنم.
  • همسرم تو پاسخ تمام سوالات منی و راه حل تمام مشکلاتمی. تو مان د های منی، به خاطر همه چیز ازت ممنونم.
  • دیگر متن های خوب سپاسگذاری از همسر عرت است از:
  • همسر مهرنم، عشق تو به من، تلاش و مرزه کردنت، بهانه ای برای زندگی من است. عاشقانه کنارم بمان.
  • همسر عزیزم هر روز بیش از پیش عاشقت می شوم، تو پا به پای من سخت ترین شرایط کنارم بودی و هستی، لطفت را جبران می کنم.

فواید قدانی از همسر

فواید قدانیاز همسر زندگی مشترک را می توان یک کلمه خلاصه کرد” خوشبختی” اما بهتر است مورد جزئیات آن بیشتر بدانید. فواید قدانی از همسر عرت است از:

  • خوشحال کردن شریک زندگی
  • پایداری بنیان خانواده و بیشتر شدن مهر و محبت
  • ارضای نیاز ونی شریک زندگی
  • راحت بودن همسرن شما ( بسیاری از موارد همسرن به دلیل بی حوصلگی شما، خیلی مسائل را از شما پنهان می کنند، قدانی و سپاسگذاری شما عث می شود به قول معروف روی همسرن را به شما ز کرده و شما راحت تر صحبت کند)
  • صمیمیت و دلگرمی ن بیشتر می شود.
  • وابستگی و علاقه همسرن به شما بیشتر شده و مهرن تر شما رفر میکند.

سوالات متداول

همسرم توجه به شرایط مالی خوب، برام هدیه نمی خره.. به نظر این موضوع رو چطور براش مطرح کنم؟

بهتره این مورد براش مثال بیارین. مثلا همسرم دوستم برای این کار رو کرده واین هدیه رو براش خریده. بهش بگین از گرفتن هدیه خوشحال می شید.

همسرم بعد از تشکر از من دوست داره مدام منم ازش تشکر کنم. آخه کاری نمی کنه که ازش تشکر کنم.

خوب شما هم تشکر کنید و بگید اگه اینجوری بودی خیلی بهتر و بیشتر ازت قدانی میکرد.

شوهرم فکر می کنه کارای خونه و بچه داری کاری ندارده و فقط کار خودش کاره، لطفا راهنماییم کنید چطور هاش رفر کنم؟

مسفانه بعضی آقایون این طرز فکر رو دارن که معمولا هم ارثی هست.خوب شما پیش قدم بشین، ازش تشکر کنید. ببیند اول اون هم از شما تشکر می کنه. اگه تشکر نکرد بهش بگید که نیاز دارید که ازتون قدانی بشه. اگر به یه مشاوره خانواده هم مراجعه کنید عالی می شه.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید. منبع: (Thank you note to spouse examples )

تشکر از همسر- چگونه از همسرم تشکر کنم؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دی ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۲۰:۵۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

پکیج لینک سازی داخل سایت

پروژه لینک سازی داخلی سایت

اگر استراتژی هدفمندی برای لینک سازی داخلی سایت خود نداشته اید، متاسفانه دیر یا زود سایت شما در آخرین صفحه از نتایج گوگل خواهد بود. !

در صورتی که هر کدام از صفحات سایت شما فاقد هرگونه لینک داخلی باشند از نظر گوگل به عنوان صفحه بی هویت یا Orphan Pages شناخته می شود.

همین امروز با سرمایه گذاری در پروژه سئو لینک سازی داخلی میتوانید جریان زندگی را برای همیشه در سایت خود را مجدد فعال کنید.

 

گوگل تاکنون بیش از 250 فاکتور مهم برای رتبه بندی سایت ها در نظر گرفته است که در بین تمامی این فاکتور ها، لینک سازی یا Link Building به شدت می درخشد و جز برترین فاکتور های مهم رتبه بندی در گوگل می باشد .

لینک سازی داخلی سایت گنجینه پنهان و ستون فقرات سئو سایت می باشد چون تاکنون تحت هیچ عنوانی نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

صفحات جدید زمانی توسط ربات های گوگل بررسی می شوند که از صفحه ای ایندکس شده، میانبری بین صفحات ایجاد شده باشد.

هدف گوگل در استفاده از لینک های داخلی دسترسی راحت به محتوای جدید و درک ارزشمندی یک صفحه در سایت است مثلا سایتی محتوای تازه ای ایجاد کرده اما هیچ لینک داخلی از سایر صفحات سایت برای آن ایجاد نشده باشد ربات های خزنده گوگل هیچوقت متوجه صفحه جدید سایت نمی شوند و  هیچ اتفاق خاصی برای جایگاه و رتبه سایت رخ نمیدهد.

لینک سازی داخلی سایت نوعی سیگنال مثبت برای موتورهای جستجوست که این صفحه سایت اهمیت بالایی دارد.

منبع https://www.chicrank.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۲۹:۰۲ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

عذر خواهی از همسر- چگونه از همسرم عذرخواهی کنم؟

5 / 5 ( 1 vote )

مهارت عذر خواهی از همسر چیست؟

عذرخواهی از همسر واقع نوعی هنر همسر داری است. اینکه غرور خود را به خاطر همسرت زیر پا بگذاری و قبول کنی که اشته کرده ای، نشان می دهد که که فرد شجاعی هستی. مسلما برای تمام زن و شوهر ها پیش آمده هم دعوا کنند یا بر سر موضوعی اختلاف داشته شند یا حتی همدیگر را برنجانند. این زوجین زمانیکه به مشاوره ازدواج مراجعه می کنند مشاور متوجه می شود که کار یک عذر خواهی ساده حل و فصل می شد و به خاطر لبجازی دو طرف کار به اینجا کشیده است.

عذرخواهی از همسر واقع یکی از مهم ترین مهارت های ضروری ازدواج است. چه بسا بهتر است مورد این مهارت بیشتر بدانید و تمرین کنید. البته توصیه ما به شما این است که از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید. او شما را راهنمایی می کند که چگونه و چه شرایطی از همسرن عذرخواهی کنید. قطعا راه و روش و موقعیت عذرخواهی را به شما یادآوری خواهد کرد. ولی این موضوع را بدانید که الزاما تنها شما مقصر نیستید. قطعا همه ما شرایط مختلف اشتهاتی می کنیم فقط کافی است که آن بپذیریم و از آن س بگیریم و قول بدهیم برای همسر و فرزندمان نقش بهتری داشته شیم. مشاوره خانواده می تواند راه گشای مشکل شما شد و شما را از این بن بست نجات دهد. اما کار اصلی دست خود شماست. کافی است ترفند آن را بدانید.

راه های عذرخواهی از همسر چیست؟

را های عذرخواهی از همسر را می توان سه چیز خلاصه کرد:

  • قبول اشته
  • کنار گذاشتن غرور
  • آغوش گرفتن همسر

مرحله اول : شناخت اشته

قبول اشته از مهم ترین راه های عذرخواهی از همسر این است که قبول کنیم اشته کردیم. اگر از او ناراحتی و لج و لجزی یا فشار دیگران عذرخواهی کنید قطعا همسرن نمی تواند شما را ببخشد. این موضوع از نوع نگاهن مشخص است. البته شاید شما اشته نکردید این صورت اگر همسرن عذرخواهی نکرد چه کنید؟ اگر شما عاقل تر و منطقی تر شید می بخشید و خودن موضوع صحبت را ز میکنید و هدیه یا شاخه گلی نشان می دهید جنبه شما چق لاتر از او بوده و هست.

مرحله دوم: کنار گذاشتن غرور

بعد از اینکه به اشتهن پی بردید دو دو چهار بکنید. غرور و لجزی کار را سخت تر می کند. مخصوصا اگر همسرن را دوست دارید اجازه دهید متوجه شود که چق دوستش دارید. غرور برخی از زوجین عث می شود که نتوانند حرف هایشان را رو رو بزنند و سعی می کنند یک پیام سر و ته قضیه را هم بیاورند. ثیر عذرخواهی رو رو بسیار بیشتر از دادن پیغام و پسغام است.

مرحله سوم: آغوش گرفتن همسر

بله ست است. این گزینه معجره می کند متواضعانه همسرن را آغوش بگیرید. تماس جسمی، آغوش شما فراموش کردن اختلافات و دعوا به به شما کمک بزرگی خواهد کرد. این موضوع عث می شود همسرن برای ادامه زندگی به شما دلگرم شود و این اختلافات را کنار بگذارد. این شرایط یک هدیه کوچک می تواند به شما بیان پشیمانی ن کمک بزرگی کند.

زمان مناسب برای عذرخواهی از همسر چه زمانی است؟

شاید خود بپرسید زمان مناسب عذرخواهی از همسر چه زمانی است. بسیاری از ما نمی دانیم چه زمانی از همسرمان عذرخواهی کنیم. مواردی که علت دعواهای آن را می دانیم بهتر است بعد از مدتی مثلا ۱ ساعت از همسرن عذرخواهی کنید ولی گاهی اوقات از رفر و اخلاق همسرن می فهمید که شما بد است یا شما بفری و بداخلاقی می کند یا رفر زننده ای شما دارد . این شرایط بهتر است همان لحظه او صحبت کنید و علت را جویا شوید. اگر از شما و رفرن ناراحت است او را آرام کنید و به او اطمینان دهید که دوست نداشتید او را ناراحت کنید. این حالت زمان مناسب عذرخواهی از همسر دوست بعد از ناراحتی و عصنیت اوست.

اما چگونه متوجه شویم که اشته از شما بوده است؟ شما قطعا همسر خود را می شناسید و مورد جزئیات زندگی او صحت کرده اید که او چه چیزی دوست دارد و چه چیزی دوست ندارد. یا چه رفری را می پسندید. اگر کاری کرده اید که خلاف چیزهای بوده که همسرن دوست داشته متوجه اشکال کار خواهید شد.

اگر عذرخواهی شما هم شکل حل نشد توصیه می کنیم به شماوره خانواده مراجعه کرده و علت را ریشه یابی کنید.

دلجویی از همسر چگونه است؟

دلجویی از همسر معمولا بعد از کلمات عذرخواهی، جواب می دهد. مثلا اگر اختلافی پیدا کرده اید و نیاز به عذرخواهی بود می توانید از اظهار ندامت و پشیمانی از همسرن دلجویی کنید. به این صورت که به او بگویید منظوری از این کار نداشته اید و او را بیش از هر کسی دوست دارید و دوست ندارید که او را آزرده کنید.

دلجویی از مردان چگونه است؟ برای دلجویی از مردان ید از کلماتی استفاده کنید که اعتماد به نفس آن ها لا ببرد. مثلا ” من می دونم تو بهتر و قویترین مرد دنیایی”، ” من ق محبت تو رو نمی دونم، منو ببخش” ” مرسی که به فکر زندگی هستی” ، ” می دونم صلاح من رو می خواهی من کاملا کت می کنم”

دلجویی از زنان

خانم ها معمولا از گوش عاشق می شوند و حس شنیداری لایی دارند. مردان می توانند علاوه بر عذرخواهی می توانند حرف های عاشقانه بزنند. جملاتی مثل ” من عاشقتم عزیزم” ” تو خوشگل ترین دختر دنیایی” ” تو همیشه تو قلبمی حتی تو بدترین شرایط” برای خانم ها بسیار موثر است.

اشتهات دلجویی از همسر چیست؟

این بین اشتهات دلجویی از همسر نیز عث بدتر شدن اوضاع می شود. به همین دلیل توصیه می شود اگر علت اختلا شما بر سر مساله ای بسیار جدی است قبل از تصمیم به انجام کاری مشاوره ازدواج صحبت کنید طبق شرایط و زندگی ن، به شما راهکار بدهد.

  • اگر قصد معذرت خواهی دارید بعد از عذرخواهی از کلمات مثل ” من اشته کردم اما مقصر خودت بودی” یا ” به خاطر بچه ها ازت معذرت خواستم نه به خاطر خودت”استفاده نکنید.
  • هیچ گاه از واسطه نخواهید از طرف شما از همسرن عذرخواهی کند. معمولا افراد مغرور نمی توانند رو رو از همسرشان عذرخواهی کنند و همیشه نیاز دارند یکی را واسطه خود قرار دهند.
  • از پیام دادن یا زنگ زدن هنگام عذرخواهی بپرهیزید. عذرخواهی های حضوری بسیار موثر هستند.
  • از لغات اما و اگر قبل و بعد از عذرخواهی استفاده نکنید و بیش از حد ره موضوع دعوا صحبت نکنید.
  • دلیل و عذر و بهانه را کمتر کنید و جوری رفر کنید که همسرن دوبهر به گذشته برنگردد زیرا مجبورید این شرایط را از اول بررسی کنید..
  • سعی کنید ازای عذرخواهی کاری از همسرن برای او شرط نگذارید.

روش های آشتی همسر چیست؟

آشتی همسر پیچیدگی های خاص خود را دارد. اینکه چه راهی را برای آشتی همسرن پیش بگیرید بسته به شرایط روانی و اخلاق همسرن متفاوت است. برای آشتی همسر تنها کاری که می کنید این است که ید صبر کنید از جو دعوا بیرون بیایید. این شرایط اصلا دعوا را کش ندهید و حتی اگر هم او قصد داشت دعوا را کش دهد سکوت کنید. سکوت شما عث می شود که خود به خود از کرده خودش پشیمان شود.

اگر از آن دسته افرادی هستید که همسرن زیاد قهر میکند ید به شما بگوییم کار سختی پیش دارید. شاید خودن بگویید که اهل منت کشی نیستید و نمی توانید مدام عذرخواهی کنید. اما این را بدانید علاوه بر اینکه ید مهارت آشتی همسر را بیاموزید بلکه کاری نکنید که مجبور شید مدام عذرخواهی کنید. بی شک نوع رفر و اخلاق شما و همچنین نحوه برخورد شما چالش های زندگی، سیستم زندگی ن بسیار مهم است. می توانید این مهارت ها را کمک مشاورع قبل از ازدواج لا ببرید و فکر همه جا را بکنید.

سوالات متداول

من همسرم مدام من قهر می کند و حتی زمانی که از او عذرخواهی می کنم نیز قبول نمی کند. مرا راهنمایی کنید

سعی کنید او را عصنی نکنید و علت آن را ریشه یابی کنید. اگر مقصر همسرن بود و تلاش های شما نیز نتیجه نداد سعی کنید خانواده ن را برای حل اختلاف واسطه کنید. اگر کارساز نبود حتما او به مشاور مراجعه کنید.

همسرم قبول نمی کند که اشته کرده و مدام ید به خاطر کاری که نکردم عذرخواهی کنیم. راه حل شما چیست؟

اگر اشتهش را گفتگو و مذاکره نپذیرفت آنوقت مشکل شما نیستید، مشکل خود اوست. این شرایط همسرن نیاز به مشاوره دارد. احتمالا بهانه گیر است و به دنل بهانه می گردد به نحوی خودش را خالی کند.

یک سال و نیمه که ازدواج کردم خسته شدم از بس پا پیش گذاشتم. همسرم هیچ وقت برای آشتی پا پیش نمی زاره… به نظر شما چیکار کنم اونم بفهمه که اشته کرده؟

همسرتون هم ید از غرورش بزنه. بهترین راه اینه که هاش صحبت کنید و فضای آروم خواسته هاتون رو به دور از تنش و عصنیت بخواید. اگه قبول نکرد و همه راه هارو رفتید، بهتره که حتما به مشاوره مراجعه کنید.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید. منبع: (The Best Way to Properly Apologize to Your Spouse – …)

عذر خواهی از همسر- چگونه از همسرم عذرخواهی کنم؟

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۳۶:۲۱ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)

۱۰ راهکار برای مدیریت روابط عاطفی

5 / 5 ( 1 vote )

نشانه های روابط عاطفی سالم چیست؟

مدیریت روابط عاطفی به بررسی روابط عاطفی و احساسات و عواطف موجود یک رابطه می پردازد. این روابط عاطفی ممکن است میان والدین و فرزندان، میان فرزندان یا دوسن یا فامیل و اقوام زوجین شد. آشنایی مهارت های زندگی نقش تعیین کننده ای لابردن کیفیت روابط عاطفی دارد. اگر زندگی سالمی می خواهید ید مورد مدیریت روابط عاطفی بیشتر بدانید و بتوانید یک پیوند سالم و شاد را مدیریت کنید.

بسیاری از موارد، بعد از ازدواج، زوجین می دانند که انجام چه کاری پیوند آن ها قوی تر می کند و گاها دیده شده بعد از ازدواج به این نتیجه می رسند که از مشاوره روانشناسی کمک بگیرند و یکدیگر را از لحاظ روحی و روانی بهتر بشناسند. غافل از اینکه این کارها ید قبل از ازدواج انجام شوند. به عقیده بسیاری از کسانی که به عنوان مشاوره خانواده، گیر مشکلات زوجین هستند، علت این مشکلات را به نوعی نبود مدیریت روابط عاطفی می دانند. اگر روزی به این مهارت رسیدید که بدانید چه نوع احساسی را کجا و چگونه خرج کنید این مژده را به شما می دهیم که می توانید به راحتی همه را کنار هم شاد و خوشحال نگه دارید و کسی از شما دلخور و ناراضی نشد.

نشانه های روابط عاطفی سالم

نشانه های روابط عاطفی سالم را دقیقا می توان از روی ثیر رفرن خانواده و اجتماع کاملا حس کنید. ( مثلا روابط میان ما و فرزند نیاز به بررسی ندارد زیرا این رابطه عاطفی آنق محکم است که حتی می تواند ثیر آن را روی اجتماع دید. این رابطه اکثر موارد جهت گیری خوبی داشته و عث به وجود آمدن خانواده ای سالم واجتماعی شاد شد.این پالس مثبت همیشگی است.

  • علی رغم اختلاف نظر کنار هم آرامش دارند

از دیگر نشانه های یک رابطه سالم این است که دو طرف علی رغم اینکه بعضی موارد هم اختلاف دارند، اما صحبت کردن و گفتگو را برای حل مشکلشان انتخاب می کنند. این افراد کنار هم آرامش دارند. آن ها یکدیگر را همان گونه که هستند پذیرفته اند وتفاوت هایشان برایشان مهم نیست.

اما این نکته را فراموش نکنید اگر تفاوت ها و و اختلاف نظرها فاحش شد بهتر است این رابطه عاطفی از اول شکل نگیرد.

  • پشتن و حامی یکدیگر هستند

از دیگر نشانه های مدیریت روابط سالم این است که دو طرف احترام یکدیگر را حفظ می کنند. افراد این رابطه می دانند که بی حرمتی آن ها را از یکدیگر دور کرده و روابط آن ها را خدشه دار میکند.

این افراد می دانند که هر شرایطی ید صمیمت رابطه حفظ شود. علاوه بر این افرادی که پیوند محکم عاطفی دارند همیشه پشتین و حامی یکدیگر هستند. آن ها دست به هر کاری می زنند که طرف مقابلشان آرامش داشته شند. او همفکر هستند. سنگ صبور او هستند و هیچ گاه مشکلات طرف مقابل را به سرش نمی زنند و منت سر آن ها نمی گذارند. این نوع رابطه نیاز به شناخت مهارت های زندگی دارد و واقع موهبت است.

مدیریت روابط عاطفی خانواده

بی شک مدیریت روابط عاطفی خانواده مهم ترین عامل حفظ بنیان خانواده و پرورش فرزندانی سالم است. واقع مهم ترین علت رشد و موفقیت خانواده، همان روابط عاطفی و مهرنی میان اعضای خانواده است. روابط عاطفی محکم میان والدین هم، والدین فرزندان یا فرزندان یکدیگر عث آرامش روحی و روانی آن ها خواهد شد.

مدیریت روابط عاطفی خانواده نیازمند لا بردن مهارت های برقراری ارتط همسر و فرزندان است. وقتی دو نفر ازدواج می کنند وارد ارتط گسترده ای می شوند و ید حد ومرز برقراری روابط عاطفی را بدانند.

  • خانواده ید به حریم خصوصی یکدیگر احترام بگذارند.
  • حدالامکان گفت و گو مشکلاتشان را حل کنند.
  • والدین ید حرمت فرزندان خود را داشته شند و سعی کنند از به کار بردن الفاظ بد خودداری کنند.
  • والدین ید پشتین یکدیگر شند و به فرزندان خود نیز بیاموزند که چطور از یکدیگر حمایت کنند.
  • زوجین ید سعی کنند مشکلات را به دور از حضور فرزندان حل کنند و مقابل فرزندانشان رعایت و حفظ شئونات و خط قرمز ها به یکدیگر محبت کنند.
  • مورد تربیت فرزندان از قوانین اسنداردی که از قبل مشخص شده استفاده کنند. نه اینکه ما یه نوع تربیت داشته شد یا پ به روش خود فرزندانش را تربیت کند.
  • توقعات فرزندان را حد و اندازه های معمول برآورده کنند.
  • البته این زمینه کمک مشاوره خانواده می تواند بسیار راهبردی و مفید شد.

مدیریت روابط عاطفی دوست پسر

مدیریت روابط عاطفی دوست پسر ممکن است روابط عاطفی دوسن هم جنس، کمی متفاوت است. بسیاری از دختران سوال می کنند چگونه دوست پسرمان را عاشق کنیم. یا از لحاظ عاطفی چگونه او رفر کنیم.

بسیاری از دختران فکر میکنند اگر دوست پسرشان رابطه جنسی برقرار کنند او را پایبند زندگی می کنند و می توانند دل آن هارا بدست بیاورند. غافل از اینکه برخی پسران فقط به دنل ارضاء غریضه جنسی خود هستند و پس از مدتی بدون علت خاصی و یک بهانه از زندگی دختر می روند. این شرایط آیا ضربه روحی به دختر وارد می شود یا به پسر؟ البته که دختران زنده اصلی ماجرا هستند. به همین دلیل مدیریت روابط عاطفی دوست پسر اهمیت زیادی داشته و علاوه بر آن به مهارت خاصی نیاز دارد.

  • انتخاب ست

اولین گام برای مدیریت روابط عاطفی ارتطات دوستی انتخابی فردی ست برای دوستی است. شما ید مطمئن شید که دوست پسرن به شما حس دارد.

  • خیر برقراری ارتط جنسی

می دانید که ارتطات جنسی برای دختران عث پاره شدن پرده بکارت شده و ضربه بدی به دختر خواهد زد. حدالامکان اگر قصد ازدواج پسر را ندارید بهتر است او ارتط جنسی برقرار نکنید.

  • بیش از حد به او محبت نکنید

دختران ید به گونه رفر کنند که وقتی دوست پسرشان از آن ها جدا شد حسرت نخورند ودلشان نسوزد که چه کارهایی برایشان انجام داده اند. محبت شما ید کنترل شده و از روی اصول و منطق شد.

اشتهات روابط عاطفی

بی شک اشتهات روابط عاطفی از مهم ترین عوامل شکست ارتطات خانوادگی و اجتماعی به شمار می رود.

  • دست کم گرفتن طرف مقابل
  • وابستگی بیش از حد
  • تلاش برای تغییر شریک عاطفی
  • توقع بیش از حد از او
  • مته به خشخاش گذاشتن و بزرگ کردن مسائل و پیچیده کردن آن ها و دست کم گرفتن طرف مقابل (این کار اعتماد به نفس او را از بین خواهد برد)
  • برقراری روابط عاطفی نا سالم و تحت فشار قرارددادن شریک عاطفی برای تعهد
  • تصمیم گیری به جای طرف مقابل
  • اصرار بیش از حد برای ثابت کردن حرف هاین به شریک عاطفی
  • از اشتهات روابط عاطفی است که بعضی موارد جبران ناپذیر است و عث دلسرد شدن دیگران از شما می شود. به همین دلیل توصیه می شود حتما از مشاوره خانواده برای مدیریت این نوع روابط کمک بگیرید.

یادن شد عشق تنها چیزی نیست که برای ایجاد روابط عاطفی به آن نیاز دارید. ک کامل و شناخت شرایط و شناخت خصوصیات افراد و نحوه برخورد شما ، می تواند شما را رسیدن به بهترین شرایط عاطفی یاری دهد.

روانشناسی روابط عاطفی

آشنایی روانشناسی روابط عاطفی، لازمه داشتن یک رابطه عاطفی قوی است. روانشناسان پس از بررسی و تحقیق ره روابط عاطفی یافته اند که روابط طولانی مدت، فاکتورهای مشابهی هم دارند.

این سوالات را پاسخ دهید. اگر پاسخ آری بود یعنی شما به سطح لایی روابط عاطفی رسیده اید.

  • آیا وقتی او نیستید مدام به او فکر میکنید؟
  • دوست دارید موفقیت او را ببینید؟
  • سطح توقعات خود را از او پایین آورده اید؟
  • هر دو شوخ طبع و اجتماعی هستید و به یکدیگر حال خوب می دهید؟
  • کارهای روزانه را یکدیگر تقسیم می کنید؟
  • اختلاف نظر زیادی هم ندارید؟
  • می دانید که چگونه دل او را به دست بیاورید؟

سوالات متداول

من ۲۱ سالمه واز لحاظ عاطفی به شدت به پسرها وابسته می شم و این موضوع ضربه زیادی به من می زنه .لطفا منو راهنمایی کنید

اول اینکه شما ید یاد بگیرید چطور روی پای خود یستید و از لحاظ عاطفی هم تمرین کنید که بدون دیگران می تونید به زندگی ادامه بدید. شما اسیر خودتون هستید. ید افکارتون رو آزاد کنید. سرتون رو به کار یا س گرم کنید. قطعا اگه بخوایید می تونید. می تونید از مشاوره کمک بگیرید.

پ وما من زیاد به من محبت نمی کنند و انگار من نیستم.. به همین خاطر مجبورم دنل محبت بیرون از خونه شم. به نظرتون چی کار کنم که اونا منو بیشتر دوست داشته شن؟

قطعا همه پ و ماها فرزنداشون رو دوست دارن. فقط اندازه و جه دوست داشتن اونها هم متفاوته. این شرایط گفتگو بهترین راه حله. اونها صحبت کنید وبگید چق به محبتشون نیاز دارید. مسفانه این روزها همه گیر مسائل اقتصادی هستند و حتی خودشون هم یادشون میره. اونها رو ک کنید. اگه خیلی تحت فشارید و گفتگو ست نمیشه از مشاور کمک بگیرید.

من همسرم مدتیه بهانه گیری می کنه.. هر چی هم بهش محبت می کنم انگار نه انگار و فکر می کنه وظیفمه. این آدم چطور ید رفر کنم؟

اول اینکه محبتتون رو کم نکنید. شیوه محبت رو تغییر بدید. مثلا هاش صحبت کنید. بقلش کنید. نوازشش کنید و بگید چق دوستش دارید. بهش بگید مشکلات قابل حله اخرش این ماییم که برای هم می مونیم. اگه دیدید گفتگو ست نشد می تونید شرایطتتون رو مشاوره خانواده میون بزارید.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید. منبع: (۱۰ Tips to Manage Strong Emotions )

۱۰ راهکار برای مدیریت روابط عاطفی

از

09353000102

منبع:لینک منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۴:۱۳ توسط:روانشناس موضوع: نظرات (0)